מה כולל מיתוג עסקי? איך עובד התהליך?

על מנת לשווק את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר, לגרום לכמה שיותר אנשים להכיר אותו, להגדיל את תפוצת המוצרים והשירותים אותם אתם מספקים, כדי שבסופו של דבר תוכלו לראות את כל אלו מתורגמים להכנסות, יש תהליך בעולם השיווק בו ניתן להתחיל. מהו אותו תהליך? בואו לגלות.

 

על מה מדובר בעצם?

התהליך עליו אנחנו מדברים הוא מיתוג עסקי. תהליך זה מתייחס לתחושה הכללית שיכולה להיווצר אצל כל אדם מסוים, באינטראקציה עם סממנים של עסק, חברה או המוצרים והשירותים אותה היא מציעה.

מיתוג עסקי הוא חלק נרחב מעולם העסקים. אם נסתכל על הענפים השונים בתעשייה, נוכל להבחין בעסקים וחברות שכוח המותג כלשהם כל כך גדול, עד כדי כך שהמותג מזוהה במיידית עם השוק עצמו. דמיינו לכם ענף מסוים, למשל את ענף המזון, ובאופן מידי יעלו לראשכם החברות שמיתגו בו את עצמן בצורה הטובה ביותר.

 

מטרות

המטרה של מיתוג לעסקים בסופו של דבר היא הגדלת ההכנסות של העסק. לעסקים שונים יש אפיקי הכנסה שונים. הוכח כבר כי מותג בעל עוצמה יכול להעלות את הכנסות העסק מהמוצרים השונים, בלי קשר לאיכות המוצרים, אלא רק מעצם הכוח שיש למותג עצמו.

מטרה נוספת של המיתוג היא לשפר את המערכת הפנימית של העסק. מחקרים הראו כי לחברות בעלות מיתוג ברמה גבוהה קל יותר למצוא עובדים מחויבים, מכיוון שכאשר הם פונים לעסוק בתחום מסוים, הם נוטים לחפש את החברות הממותגות באותו התחום.

 

בניית אסטרטגיה

כל תהליך של מיתוג כולל את שלב בניית האסטרטגיה. כאשר תפנו לתהליך של מיתוג לעסק, תצטרכו להעמיד תקציב מסוים ומטרות בהן תרצו לעמוד. בהתאם לתקציב, לידע הארגוני, למוצרים אותם העסק מציע וההון האנושי שלו, יהיה ניתן לתכנן אסטרטגיה ארוכת טווח, שהתמדה בה תאפשר את התעצמות המותג של העסק.

המילה אסטרטגיה יכולה להפחיד אנשים מסוימים. חשוב לציין שהשימוש בטרמינולוגיה הזאת הכרחי, מכיוון שמדובר בתהליך ארוך. עסק שיצא לדרך עם תהליך כזה, יצטרך להפנים מבעוד מועד שמטרת המיתוג היא חילחול עמוק לתודעה, דבר שלוקח זמן.

 

בחוץ ובפנים

מכיוון שרעיון המיתוג לעסק מעוניין לשפר את דעת הקהל כלפי אותו עסק, ההליך יתבצע כלפי קהל הלקוחות הפוטנציאלי של העסק, כלומר כלפי חוץ. עם זאת, יש חשיבות גדולה בהנחלת המותג בסביבה הארגונית של העסק עצמו. כשמתחילים תהליך של מיתוג בתוך כל ארגון כלשהו, חשוב לרתום את העובדים לתהליך, מכיוון שהם הלכה למעשה הלב הפועם של העסק, כך שנכונות שלהם לתהליך תהפוך אותו למוצלח יותר.

 

תהליך מקיף וכולל

תהליך מיתוג לעסק הוא תהליך מפורט, שנוגע בשלל תחומים – מוצרי העסק, שפה, ביגוד ותקשורת. על מנת שהתהליך יעבוד, חשוב ליצור מחויבות אצל העובדים השונים בעסק כלפיו, וכמו כן, לתת לתהליך זמן. הפנמה של אלו תוביל לתהליך מוצלח.

מיתוג עסקי

 

 

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סטודנטית עם עיפרון בפה
מידע לסטודנט
רהיטים לסטודנטים בזול

כולנו היינו בשלב כזה או אחר בשלב הסטודנטיאלי בחיינו. בין אם זה לתואר ראשון, לימודי תעודה או קורס מקצועי, כולנו מכירים את התקופה שבה החיים הרגילים שלנו מנוטרלים לטובת לימודים.

לאחר כמה זמן בעיכוב הטיסה נוכל לקבל פיצוי
עריכת דין
לאחר כמה זמן בעיכוב הטיסה נוכל לקבל פיצוי?

עיכובים בטיסות יכולים להרוס את החוויה הנהדרת של טיסה ולגרור חוסר נוחות גדול למטיילים, לצד שיבוש תוכניות ממשי. עם זאת, על פי חוק שירותי תעופה, הידוע בכינויו חוק טיבי, בישראל

מחשב נייד
דיגיטל
למה לייקים באינסטגרם לא רק יפים בעין; הם בדיוק מה שהעסק שלכם צריך

כחלק מקידום אתרים באינטרנט, הרשתות החברתיות הפכו לפלטפורמות הכרחיות לקידום העסק בשל הכמות העצומה של המשתמשים המנהלים בהם חשבונות. עסקים שרוצים להיות נוכחים ורלוונטיים מקדמים מכירות ברשתות החברתיות. המאמר יתמקד

שיניים ראשית
בריאות
כמה פעמים מצחצחים ביום – הכול על צחצוח

לכאורה צחצוח השיניים זה משהו מאוד בנאלי, כי משחר ילדותנו אנחנו רגילים לעשות את זה. יחד עם זאת, האם אנחנו באמת מצחצחים שיניים כמו שצריך ובצורה הכי טובה שאפשר? מתי