כיום, כל בעל עסק שיש לו אתר או חנות אינטרנטית, כבר מבין שהוא חייב מקדם אתרים טוב על מנת לקדם העסק שלו במנוע החיפוש וכך להגיע לכמה שיותר לקוחות. למעשה, המצב כיום הוא שלמעלה מ-97% מהגולשים מחפשים כמעט כל דבר במנוע החיפוש, קידום אתרים הוא אינו פריבילגיה עבור עסקים, אלא חובה אם הם רוצים לשרוד ולייצר הכנסה וחשיפה לעסק שלהם. ריכזנו עבורכם את הכלים השימושים ביותר היום לקידום אתרים.
כלים לסטטיסטיקה ונתונים
כלים לסטטיסטיקה ונתונים אלו כלים קריטיים עבור מקדמי אתרים. כלים אלה מציגים את הנתונים הסטטיסטים על האתר ועל הגולשים בו. כלים אלה מאפשרים מידע מעמיק ומקיף על עמודים פופולריים, הגולשים באתר, על עמודים שיש להם אחוזי נטישה גבוהים, על השהייה באתר, על זמנים ממוצעים במהלך היום שיש יותר כניסות לאתר, כמות של מבקרים ועוד נתונים קריטיים בתהליך קידום אתרים. תוכלו למצוא כלים של גוגל שניתנים לשימוש כמו למשל גוגל סרץ׳ קונסול, גוגל אנליטיקס והוטג׳ר.
כלים לבדיקת מהירות האתר
בדיקה של מהירות האתר היא חשובה מאוד אם לא אחד מהדברים החשובים ביותר. את המהירות צריך לבדוק עם תחילת עבודת הקידום וכל פרק זמן לצורך ביקורת. אתר עם טעינה איטית של עמודים, עלול לגרום לגולשים שלו ״לפרוש״ ולנטוש אותו לטובת אתרים אחרים שנטענים במהירות ובקלות.
דבר זה קריטי ומשמעותי מאוד בחוויית המשתמש באתר, במקרה שהאתר איטי, דבר זה יפגע בחוויית המשתמש ובסופו של דבר עלול לגרום לכם לאבד את הדירוג שלכם בגוגל. בדיקת מהירות עוזרת להיות במקרה על מהירות האתר ועל מהירות הגלישה בו.
כלים למחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח הוא ללא ספק אחד מאבני היסוד של הליכי קידום. בחירה של מילות מפתח נכונות יביאו את האתר לתוצאות הרצויות. חשוב להבין היטב מה הן מילות המפתח, על מנת לא לבזבז את הזמן ואת הכסף שלכם וגם של הלקוחות שלכם. ישנם ביטויים שיהיו פחות רלוונטיים עבורם, כמו ביטויים כללים שלא בהכרח יביאו את הלקוחות הרצויים ובכלל לא יכללו אותכם בתחרות בין אתרים דומים.
כלים למחקר שוק ובדיקת קישורים
כלים למחקר שוק מעולים לניתוח של נתונים או אתרים גדולים בנישות מגוונות. הכלים למחקר מציגים נתונים שונים, כמו למשל מהיכן מגיעה התנועה, מה היא כמות תנועת המערכת באתרים כאלה, קישורים לאתרים וגם מידע על אותו הקהל, כמו למשל מגדר, גיל ועוד. כלי זה מאפשר גם להתרשם מכמות הגולשים לפי פלטפורמה שבה הם גולשים, כמו דפדפן, מובייל ועוד. איסוף של הנתונים יעזרו בתוצאות המחקר נגד המתחרים ויתנו אינדיקציה טובה יותר לחלקים שונים בתהליך הקידום.
לסיכום
כלים כמו כלים לסטטיסטיקה ונתונים, בדיקת מהירות אתר, מחקר מילות מפתח ומחקר שוק ובדיקת קישורים הם כלים קריטיים עבור מקדמי אתרים. כלים אלו עוזרים למקדמי האתרים לראות את מצב האתר, וכך לקדם אותו בצורה הטובה והאופטימלית ביותר.