איך ניתן למחזר משכנתא?

הדיור בישראל יקר מאוד, בין אם שוכרים דירה ובין אם רוצים לקנות דירה ולשלם משכנתא. לפיכך, מרבית הזוגות הצעירים בישראל רצים לקנות דירה, ובדרך הם נאלצים לעצור בבנק למשכנתאות על מנת לבקש משכנתא. מרבית האנשים עושים לעצמם חשבון שעלות שכר הדירה ועלות התשלום החודשי של המשכנתא, מגיעות לאותו סכום פחות או יותר ולכן, עדיף להוציא את הכסף על דירה משלך ולא לשרוף אותו על דירה של משהו אחר. בשנים האחרונות לא מעט לווים מבצעים מחזור משכנתא על מנת לשפר את התנאים, כיצד עושים זאת?

 

שלב ראשון – עשו זאת בעצמכם

מומלץ מאוד לפני שמתחילים את תהליך המחזור מול הבנק לעשות סקר שוק קטן באופן עצמאי. צאו ללמוד את תנאי המשכנתא המקובלים על ציר הזמן העכשווי. זה חשוב כדי שלא תשבו מול נציג הבנק כשאין ברשותכם שום ידע מוקדם אודות מה ניתן לקבל. זה יהיה חשוב גם אם תחליטו להיעזר ביועץ משכנתאות שאגב, זו תהיה החלטה נבונה ביותר wayout.org.il, בכל מקרה חשוב שתגיעו לתהליך עם ידע כללי משלכם.

 

האופציה של יועץ משכנתאות

יועץ משכנתאות הוא איש מקצוע שמתמחה בתחום הלוואות המשכנתא, מדובר באדם שמכיר היטב את כל ההיבטים המקצועיים הקשורים לנושא המשכנתא לרבות, ההיבטים הבנקאיים והמשפטיים. יועץ המשכנתאות מכיר את הנתונים ואת מנעד האפשרויות העומדות בפני הלווה החוזר שמעונין למחזר משכנתא קיימת. יועץ משכנתאות יילחם בשבילכם שתקבלו את התנאים החדשים הטובים ביותר שניתן במשכנתא הממוחזרת, הוא ידע כיצד לדבר עם הבנק או כל גוף מלווה אחר, כדי למקסם את התנאים שתקבלו.

 

התהליך בפועל

 

באמצעות יועץ משכנתאות

לאחר שתבחרו יועץ משכנתאות והוא ייתן לכם סקירה על מה שניתן להשיג באמצעות מחזור משכנתא, ועל פי הנתונים שתמסרו ליועץ, הוא יפנה לשני בנקים שהוא מכיר ורגיל לעבוד אתם. לאחר שיקבל הצעות מבנקים אלה, הוא ייקבע אתכם פגישה בה יסקור בפניכם את ההצעות שקיבל. יחד תקבלו החלטה ותפנו לבנק שבו בחרתם. תהליך המחזור מלווה בלא מעט ביורוקרטיה, וכמות הניירת והטפסים מכובדת מאוד.

למרות זאת, מדובר בתהליך פחות מסובך וארוך מלקיחת משכנתא ראשונה, מכיוון שחלק ניכר מהניירת הנדרשת כבר נמצאת כנראה אצלכם מהמשכנתא הישנה. עיקר הפרוצדורה היא העברת הנכס לשעבוד הבנק החדש נותן המשכנתא, במידה ואכן החלפתם בנק, ורישום הערת אזהרה חדשה לטובת בנק זה. מעבר לכך, מדובר בחתימה על חוזה משכנתא חדש בתנאים חדשים, מול הבנק הנבחר.

 

פניה עצמאית לבנק

במידה ואתם חושבים שתוכלו להסתדר לבד, עליכם לפנות לפחות לשני בנקים, לקבל מכל אחד את ההצעה שלו ולהשוות. אל תפחדו ותנהלו משא ומתן עם הבנקים, הם נמצאים בתחרות וניתן לפעמים לשפר מעט את ההצעה כשמראים להם הצעה שקיבלתם מבנק אחר. קבלו החלטה וגשו לחתום על טפסי הלוואה חדשים.

 

סיכום

בכל דרך בה תבחרו חשוב שתזכרו שאפשר על פי רוב, לשפר תנאים של משכנתא שנלקחה לפני מספר שנים. רביות משתנות, המשק משתנה ולפיכך, תנאי המשכנתא משתנים. לעיתים, כפי שקרה בשנת 2021 יוצאות תקנות חדשות שעשויות להיטיב עמכם גם כן. היו מעודכנים תמיד בשינויים.

משכנתא

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חוק הטרדה מינית
עריכת דין
אלו התנהגויות נחשבות הטרדה מינית בעבודה?

 היכרות עם התנהגויות שנחשבות הטרדה מינית בעבודה יכולה לסייע לנו להבין מתי באפשרותנו להגיש תביעה. בנוסף, כדאי בכל מקרה להתייעץ עם עורך דין וכך לרכז את כל התשובות לשאלות השונות

אירוע קסם לילדים ונוער
אירועים
מה ההבדל בין אירוע קוסמות לילדים לנוער?

ילדים עד גיל 10-11 ונערים ונערות שהגיעו לגיל 12-16 נמנים על קבוצות גיל שונות לחלוטין אחת מהשנייה. ילדים נמצאים עוד בגיל שבו הם בעיקר משחקים ולומדים מיומנויות חיים בסיסיות. בני

משקל
עריכת דין
2 קריטריונים להגשת תביעת נזיקין

אם מטרת המשפט הפלילי היא להרתיע, להעניש ולשקם, הרי כשמדובר בתביעת נזיקין, הדגש המרכזי הוא על הניזוק. הפיצוי הכספי הינו הסעד העיקרי בתביעת הנזיקין ומטרתו להשיב את הניזוק למצב שהיה

עריכת דין
גירושים בשנת 2021 – כיצד מתמודדים אחרת?

השנה היא כבר שנת 2021, ואין ספק שדברים השתנו פה בכל רובדי החיים. גם נושא כמו גירושים עבר מטמורפוזות לאורך השנים, וההתייחסות כלפיו בעידן הנוכחי שונה מההתייחסות אליה זכה בתקופות