אתה סטודנט וזקוק לניתוח? בדוק מהן הזכויות שלך

חיי הסטודנטים הם פעולת איזון בין דרישות העולם האקדמי לבין המחויבויות של המציאות. אם סטודנט נאלץ להתמודד במקביל גם עם נושאים רפואיים, כמו הצורך לעבור ניתוח – כל שיווי המשקל מאוים. זו הסיבה שאם הינך נדרש לניתוח, חשוב לברר מהן הזכויות להן אתה זכאי כסטודנט, מהמוסד בו אתה לומד, מהמדינה וממקורות אחרים.

 

ניתוח, אשפוז והתאוששות

הצורך לעבור ניתוח מצטרף פעמים רבות לחשש רפואי, ובמקרים של סטודנטים – גם לחשש מהיעדרות מהלימודים. ישנם סוגים שונים של ניתוחים, שדורשים זמני התאוששות והחלמה שונים. יש הבדל ניכר למשל בין ניתוח החלפת מפרקים לניתוח כריתת אפנדיציט.

כאשר נדרש אשפוז ארוך או תקופה של שיקום והתאוששות, ההיעדרות עלולה בהחלט להשפיע על מהלך הלימודים האקדמיים. הזכויות שניתנות לסטודנטים, ממוסדות שונים, עשויות לסייע מאוד בהתמודדות עם המצב הלא פשוט, ולכן חשוב להכיר אותן.

ניתוח, אשפוז

חוק בריאות ממלכתי

חוק בריאות ממלכתי הוא חוק שקובע שכל אזרח ישראלי זכאי לשירותים רפואיים על חשבון ביטוח הבריאות הכללי. במהלך הלימודים, סטודנטים שאינם עובדים, משלמים את התשלום המינימלי לביטוח לאומי ולביטוח בריאות, אך מקבלים את כל הכיסוי הרפואי הנדרש.

במקרה שנדרש לקבוע ניתוח פרטי, ייתכן מאוד שיש לכך כיסוי בביטוח המורחב של קופת החולים או בביטוח בריאות פרטי. שימוש באופציה של ניתוח פרטי מאפשרת למטופל לקבוע מי יהיה הרופא המנתח.

 

תקנון המוסד החינוכי

כל מוסד אקדמי קובע את התקנון שלו ומפרסם עבור הסטודנטים את הזכויות והחובות שלהם, וביניהן גם את ההתייחסות הספציפית למקרים של סטודנטים מאושפזים, לרבות אשפוז ארוך עבור ניתוח. בתקנונים של רוב המוסדות יש התייחסות לקביעת מועד מבחן מיוחד עבור מי שמפספס בשל האשפוז את המועדים הקבועים, וכן פטורים והשלמת חומר עבור שיעורים שפוספסו, או זכאות להשלמת שיעורים או קורסים ללא תשלום נוסף.

 

הביטוח הלאומי

במידה שהניתוח או המצב שהוביל לצורך בו גורמים לנזק מתמשך, ייתכן שיידרש סיוע של הביטוח הלאומי. גם כאן, ממש כמו ביטוח הבריאות, על אף שסטודנטים משלמים את הסכום המינימלי עבור הביטוח הלאומי, במקרה הצורך ועדה רפואית של הביטוח הלאומי תבחן את המצב הרפואי העדכני לאחר הניתוח ותקבע אחוזי נכות. במקרה של פגיעה שמשפיעה גם על היכולת לעבוד, ייתכן שייקבעו גם אחוזי אובדן כושר עבודה.

 

הלוואות

בנקים שונים, מוסדות ביטוח וחברות שעוסקות בהשקעות, מציעים הלוואות ייעודיות לסטודנטים. ההלוואות מאופיינות בתנאים נוחים, מועדי החזרת חוב גמישים והתאמות נוספות, שעשויות להפוך את האופציה להזדמנות מצוינת, במקרה שההוצאות שקשורות לניתוח מקשות על ההתמודדות הכלכלית היום יומית. הלוואה יכולה לסייע לעבור את התקופה הקשה בקלות יחסית, ולשוב אל הלימודים האקדמיים כאשר ההחלמה מאפשרת זאת.

 

לסיכום

ניתוח הוא חוויה שעלולה להעלות חששות רבים  בקרב סטודנטים, אבל ישנם פתרונות וזכויות שיוכלו לסייע לעבור גם את הגשר הזה בהצלחה.

ניתוח סטודנטים

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אופנת נשים
אופנה
אופנת נשים: בחירת לבוש לקיץ הקרוב

אחד הלבטים הגדולים ביותר שעולים בקרב נשים רבות נוגע לבחירת פריטי לבוש לעונה חדשה. המעבר בין העונות מביא לתהייה בכל הנוגע לפריטים הנחוצים ולאלו שפחות. יצאנו לבדוק את הנושא באופן

תינוק בשמיכה
עיצובים לבית
איך לבנות שידת החתלה

שידת החתלה היא אחד הרהיטים הבסיסיים שלו אתם זקוקים עם הגעתו או הגעתה של התינוק או התינוקית החדשים שלכם. שידת ההחתלה מאפשרת הנחה יציבה של הבייבי שלכם, ויכולה לשאת עליה