לימודי CBT – הכלי העוצמתי שעזר לעשרות אלפי מטופלים לשנות את חייהם

החיים המודרניים העלו את עולם הרגש והשיח סביבו למרכז תשומת הלב אך יחד עם זאת נדרשים מאיתנו הספקים, תוצאות, דיוק ושליטה עצמית ברמות גבוהות. לא פעם הלחץ האינטנסיבי סביב קריירה, לימודים או משפחה מתבטא בעצבנות, קוצר רוח, חוסר פניות ודרדור יחסים עם קרובים. שיטת הטיפול CBT יכולה לסייע רבות בהתמודדות ופריקת תסכולים, כעסים ולחצים ומתאימה למי שרוצה לחיות את חייו בצורה מודעת ונשלטת יותר. 

 

מה זה CBT?

CBT אלה ראשי התיבות של המילים Cognitive-Behavioral Treatment, שמשמעותן בעברית היא "טיפול קוגנטיבי- התנהגותי". שיטת טיפול זו לוקחת עקרונות מהטיפול הקוגנטיבי ומהטיפול ההתנהגותי ושמה דגש על שינוי דפוסי חשיבה הגורמים להתנהגויות מסוימות הגוררות תגובות לא נעימות מהסביבה.

כאשר ישנה סיטואציה קשה המטפל מנתח אותה יחד עם המטופל, מציף את דרכי החשיבה של המטופל והם בוחנים יחדיו דרכי חשיבה אחרות העשויות לסייע בניהול סיטואציה דומה בדרך טובה יותר.

 

למי מתאים טיפול ב- CBT?

טיפול ב-CBT מיועד לאנשים שמרגישים שהם מגיבים בסיטואציות שונות באופן שאינו בשליטתם, אנשים שמרגישים שהם צריכים עזרה בניתוח התנהגויות של הסביבה ומעוניינים לווסת את רגשותיהם ולהתמודד עם אתגרים שונים כמו חרדות שונות, פחדים, קשיים חברתיים, חוסר התאמה חברתי ומסגרתי, הפרעות קשב וריכוז וכו'.

לימודי CBT

לימודי cbt במכון פסגות, בתיווך וליווי חוי ארנפלד מיועדים לבעלי תואר ראשון בתחום טיפולי או תואר שני בייעוץ חינוכי שגם בעלי ניסיון טיפולי. בנוסף, על מנת להתקבל ללימודים תצטרכו לעבור ריאיון אישי ולהביא איתכם 2 המלצות רלוונטיות.

הלימודים נעשים באופן מקוון, פעם בשבוע, במשך ארבעה סמסטרים, פרט למפגש פרונטלי אחד בסמסטר. לימודי CBT משלבים גם פרקטיקום במקום העבודה וליווי צמוד לסטודנט על מנת להתמקצע בתחום ולצאת לשוק העבודה מצוידים בניסיון בתחום וcכלים הנלמדים מהשטח.

 

למה ללמוד טיפול ב-CBT?

הלימודים במכון פסגות מוכרים על ידי איט"ה (האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי קוגנטיבי) ומקנים תעודה הפותחת לך אפיקים מקצועיים חדשים וכלים נוספים להתמודדות עם התלבטויות ומשברים בדרכך המקצועית. מכון פסגות הוא אחד מהמכונים הנחשבים, הותיקים והגדולים למקצועות הפסיכותרפיה והוא מציע לימודי שיטת טיפול עכשווית ההולכת ותופסת תאוצה.

 

לסיכום

לימודי CBT נותנים לך כלים נוספים לסייע למטופליך או תלמידיך והם כוללים בתוכם שילוב של שיטות טיפול ותיקות ומוכחות. לימודים אלה יהפכו את עבודתך כיועצת או מטפלת לעבודה עשירה עם ארסנל כלים גדול, מגוון ומקיף יותר.

שיטת טיפול זו נותנת לאדם את האמון בעצמו ואת הכוח למצוא בו נקודות עוצמה בהן הוא מתעגן. לאחר העיגון בנקודות הכוח שלו לומד האדם לשלוט בתגובותיו ומעשיו על ידי ניתוח סיטואציות קשות ולמידה מהן כיצד לפרש אחרת את הסביבה ומכאן להגיב לה אחרת.

מחשבות שליליות

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מלונות
חופשות
מלון כשר בפראג בעידן המודרני

מתי בפעם האחרונה יצאתם לנופש שבאמת נהניתם בו? ומתי הייתה לכם הזדמנות להתארח במלון שהרגשתם בו הכי בבית שאפשר? אם אתם לא זוכרים מתי זה קרה, הגיע הזמן שתעשו משהו

הסכם בוררות
עריכת דין
על תוקפו המשפטי של הסכם בוררות

בוררות היא הליך מקובל ליישוב מחלוקות. על מנת להגיע להליך זה, על שני הצדדים שמעוניינים ליישב את המחלוקת שלהם, להסכים על כך. הסכם הבוררות מעיד על הרצון של שני הצדדים

אייפון
סלולר ותיקונים
אייפון 12 או גלאקסי S20 – מאמר השוואה

שנת 2020 הביאה איתה, מלבד לא מעט צרות, את שני מכשירי הדגל החדשים והמתקדמים ביותר של שתי חברות הסמארטפונים המובילות – האייפון 12 של אפל והגלקסי S20 של סמסונג. הדגמים

השתלת שיניים
כללי
מה זה שיקום הפה?

שיקום פה אצל רופא שיניים יכול להתבצע בשלל דרכים וטיפולים, תלוי באזור הפגוע של המטופל. הפה שלנו אמור להיראות תקין, בריא ולתפקד בצורה פונקציונלית שלא תכאיב לנו. הקריטריונים לפה תקין