גירושים בשנת 2021 – כיצד מתמודדים אחרת?

השנה היא כבר שנת 2021, ואין ספק שדברים השתנו פה בכל רובדי החיים. גם נושא כמו גירושים עבר מטמורפוזות לאורך השנים, וההתייחסות כלפיו בעידן הנוכחי שונה מההתייחסות אליה זכה בתקופות מוקדמות יותר. בכתבה הבאה ננסה לענות על השאלה כיצד מתמודדים אחרת עם גירושים בשנת 2021?

 

נפוץ יותר ממה שחשבתם

גירושים הם תופעה נפוצה. כמה נפוצה? לפי ההערכות אחד מכל שלושה זוגות בישראל סופו להתגרש. עם כזה היקף אדיר, מיותר לציין שמדובר בתופעה כוללת אשר נמצאת בכל חלקי החברה הישראלית, ללא הבדל דת, יישוב או מעמד סוציו-אקונומי. גם בקרב הזוגות עצמם ההתפלגות היא מגוונת: הרוב הגדול מתגרש לאחר 10 שנות נישואים אך קיימים גם זוגות רבים שמתגרשים לפני זמן זה או הרבה אחרי זמן זה (30 שנה ויותר).

בהתאם לכך, הקבלה של עניין הגירושים נעשתה קלה יותר בחברה הישראלית. אם בעבר, נושא זה היה נחשב לטאבו אצל חלק מהמגזרים, היום עם שכיחות התופעה כבר הרבה יותר מקובל לדבר על כך ולעסוק בזה בגילוי לב. ביטוי חלקי לכך ניתן למצוא בשגשוגם של עורכי דין המתמחים בדיני גירושים, כפי שניתן לראות באתר הבא לדוגמא helenasimhi.co.il .

 

מדברים על רגשות

גם הצד הרגשי הולך ותופס יותר ביטוי עם השנים. אין איך לשנות את זה, גירושים הם משבר בחיי הנישואים אשר עלול לגרור תוצאות אישיות ורגשיות קשות, הן מצד בני הזוג לשעבר והן מצד ילדיהם. היום למרבה המזל, השיח על חשיבות הבריאות הנפשית נמצא הרבה יותר על פני השטח, ולכן יש יותר טיפול באתגרים הרגשיים של הגירושים. אנשים רבים פונים לסיוע פסיכולוגי בעקבות גירושים, וזה רק דבר מבורך.

 

מלחמת המינים

עוד שיח שהלך והתגבר עם השנים הוא השיח על שוויון בין המינים. נכון, עוד לא הגענו לשוויון מלא בין נשים לגברים, אך נעשתה כברת דרך לא קצרה בתחום, אשר באה לידי ביטוי גם בנושאים כמו גירושים. אם בעבר, בתי הדין העוסקים בגירושים (בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני) היו כבולים במוסכמות על תפקידי המינים, היום ניתן לראות יותר גמישות מצידם בתיקי גירושים. החשיבות של גברים לפגוש את ילדיהם ולהשיג ראייה משותפת עליהם עולה, ומהצד השני זכויותיה של האישה במעמד הגירושים גם באים למיצוי מלא יותר.

 

על הסכמים ומגשרים

גירושים עלולים להתדרדר במהירות לסכסוך משפטי מר בין שני בני הזוג שעבר, אשר נגררים למלחמה על המזונות, הרכוש המשותף, וגידול הילדים. היום, יותר מאשר בעבר, יש אופציות למנוע את ההסלמה. פנייה לשירותי גישור על פני פנייה ישירה לערכאות המשפטיות נעשתה מקובלת יותר והורידה מבתי המשפט עומס רב.

עוד עניין שנעשה מקובל, הוא ניסוח הסכם גירושים מבעוד מועד אשר מסדיר את כל נושאי המחלוקת בין הנשואים לשעבר. הסכם זה תקף כמסמך משפטי, לאחר שקיבל אישור בית משפט, ומתייר את הצורך בהתמודדות משפטית קשה.

נפוץ יותר ממה שחשבתם

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש מקצוע
נותני שירות
יש דבר כזה מעבדת גוגל מומלצת?

רבים נוטים לחשוב כי אין דבר כזה מעבדות מומלצות, אולם מדובר בטעות – וזאת בשל מעבדה אחת אשר זוכה לאין ספור המלצות. מי המעבדה? להלן כל הפרטים. מעבדת גוגל –

פנים הבית
לבית ולגינה
הכירו את באטיקו

עיצוב הבית הוא שלב מאתגר, שחשוב לבצע אותו בצורה מושלמת. אחרי שיש לנו בית וסיימנו לשפץ אותו, הגיע הזמן לבחור את הפריטים השונים שישלימו את העיצוב של הבית. בחירת הפריטים

רואת חשבון
בעלי מקצוע
רואה חשבון לחברות הייטק – כל היתרונות

חברות הייטק ידועות במוצרים החדשניים והחדשניים שלהן, אך הן גם דורשות צוות מיומן של אנשי מקצוע לניהול הכספים שלהן. כאן נכנס לתמונה רואה חשבון לחברות היי-טק. בבלוג זה נבחן את