דברים שחובה ללמוד בתואר בחינוך

חינוך היא אחת המלאכות החשובות בחברה – ההשפעה על דור העתיד, הליווי האישי, הקניית הידע והמיומנויות והעובדה שהמחנך הופך להיות אחת הדמויות הבוגרות המשמעותיות בחייו של הצעיר.

אז מה חובה ללמוד כבר בשלב התואר כדי להגיע לרגע האמת מוכנים ככל האפשר?

 

לימודי תואר ראשון בחינוך

מגוון מוסדות אקדמאיים בארץ מכשירים לימודי תואר ראשון בחינוך, בניהם לדוגמה, מכללת תלפיות.
הלימוד עוסק בתחומי הדעת התיאורטיים – יסודות החינוך, הפדגוגיה, הרחבה סביב תחום הדעת אותו הסטודנט שואף ללמד, וכן שילוב של התנסויות מעשיות.

 

ההתנסויות המעשיות

"אי אפשר ללמוד לשחות רק מצפייה על השוחים מהגדה" – נדבך הכרחי ומחייב לכל הלומד תואר בחינוך, הוא הלימוד המעשי. במהלך התואר יגיעו הסטודנטים אל מוסדות חינוך וישתלבו בהם באופן פרקטי – החל מספיגת הלך הרוח הבית-ספרי, ניסיון מעשי להעברת שיעורים ולניהול מערך כיתתי, מפגש פרונטאלי עם תלמידים ומורים ועוד.
ככל שההתנסות המעשית תהיה רבה יותר ועמוקה יותר, כך יגיעו הסטודנטים מוכנים יותר ל"רגע האמת". דרך ההתנסויות המעשיות אנחנו יכולים לתרגל את הלימוד התיאורטי, וכן לטעות וללמוד מהטעויות שלנו – מי שלא טועה, לא משתפר.

 

שילוב תחום הדעת

כל אחד מהסטודנטים השואפים להשתלב בעולם החינוך הפורמאלי כמורים, יצטרך לבחור את תחום הדעת אותו הוא מעוניין ללמד. לצד הלימודים התיאורטיים אודות עולם החינוך, יעמיקו הסטודנטים בתחום הדעת ויכירו אותו על בוריו, תוך התעסקות גם בשאלת שיטת הלימוד – מלבד העמקה, לצורך העניין, במתמטיקה, יש להעמיק בשאלה "איך נכון ללמד מתמטיקה?"

 

התאמה למאה ה- 21

העולם עבר מהפכה טכנולוגית אדירה בשנים האחרונות, ובחסות מגפת הקורונה גם מערכת החינוך נדרשת לבצע קפיצה משמעותית. במהלך התואר הסטודנטים ידרשו להתאים את שיטות הלימוד שלהם ואת תפישתם החינוכית לעולם שהוא כפר גלובלי – המידע זמין, מהיר ונגיש יותר מאי פעם.
בהתאם לכך, תפקידו של המורה מתעצב. מיומנויות כמו יצירתיות, חדשנות, תקשורת וחשיבה ביקורתית הופכות מחודדות ונדרשות יותר.

 

מסלולים ספציפיים שניתן להתמחות בהם

חינוך מיוחד וחינוך לבעלי מוגבלויות, חינוך גופני, חינוך סביבתי, חינוך לגיל הרך, חינוך דמוקרטי ועוד – כולם יכולים להפוך למסלולים ספציפיים שיכשירו את הסטודנט לעתיד מסוים בתחום החינוך.
לדוגמה, בלימודי "חינוך מיוחד" לומדים הסטודנטים את יסודות החנוך לצד התאמה לתלמידים בעלי לקויות או מוגבלויות הפוגעות ביכולת שלהם להשתלב במסגרות הלימוד הפורמאליות ברמה כזו או אחרת.
דוגמה נוספת היא לימודי "החינוך הדמוקרטי", בו יוכשרו הסטודנטים להשתלב בעולם בתי הספר הדמוקרטיים, אשר דוגלים במתן אפשרות בחירה מקסימאלית לתלמיד.

 

תנאי קבלה לתואר ראשון בחינוך ובהוראה

כמו בכלל התארים האקדמיים, גם לתואר ראשון בחינוך והוראה תנאי קבלה משלו, אשר אחידים כמעט באופן מוחלט בין כל המוסדות.
תנאי הקבלה משלב בין זכאות לתעודת הבגרות וציונייה וציון בבחינה הפסיכומטרית – מה שיוצר ציון התאמה, אשר משתנה משנה לשנה בהתאם להיצע ולביקוש.

 

כובע תעודה וספרים

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתכון מנצח
ברביקיו
מתכונים עסיסיים לבשר על האש

רוצים להעניק למשפחה ולחברים את העל האש הטוב ביותר? המומחים של חברת וובר מציגים לכם מספר מתכונים אשר ללא ספק ישדרגו לכם את החוויה ללא הכר. על האש לכל המשפחה

צְלָבִית
כללי
מה ההבדל בין תשבץ לתשחץ?

התשבצים והתשחצים הם משחקים פופולריים במיוחד בקרב מיליוני שחקנים ברחבי העולם. ולמרות שמדובר במשחק ותיק שקיים מעל לעל ממאה שנה, עדיין נשאלת השאלה – מה ההבדל בין תשבץ לתשחץ? ובכן,