האיים שהישראלים אוהבים

תאילנד, האהובה מאוד בקרב תיירים ישראלים ותיירים מהעולם כולו, נמצאת בדרום מזרח אסיה בין מיאנמר, לאוס, קמבודיה ומלזיה, וגובלת גם בים אנדמן ממערב לה ומפרץ תאילנד ממזרח לה. תאילנד הטרופית מושכת אליה תיירים רבים בגלל מזג האוויר הנוח שלה, הערים שוקקות החיים שלה, הג'ונגלים ירוקי העד ובעיקר בגלל האיים שלה.

איי תאילנד, שיש למעשה 1,430 מהם, נמצאים בצידה המערבי וצידה המזרחי והמראה עוצר הנשימה שלהם הפך לגולת הכותרת של תאילנד, הרי מי יגיד לא לחופים עם חול לבן, מים תכלת ועצי קוקוס? ואלו אינם הדברים היחידים שהופכים את איי תאילנד לכאלו מושכים – איי בולדרים ענקיים גורמים לנוף להראות עוד יותר דרמטי ומושך, האיים עצמם הם ג'ונגלים עתירי צמחייה ירוקה, מפלים מפכפכים וקופים מתוקים, וסביב האיים שוניות יפות המזמינות צוללנים ומשנרקלים ליהנות מהטבע התת ימי המגוון של תאילנד. לצד הטבע עוצר הנשימה, באיים מסוימים תוכלו למצוא גם אווירה אורבנית של קניות, מסעדות, בית קפה וכמובן חיי לילה תוססים- דבר המזוהה מאוד עם תאילנד.

 

לאן כדאי להגיע?

אז מתוך אלפי האיים של תאילנד, איך בוחרים לאיזה אי ללכת? ובכן, חלק מהאיים האלו כה קטנים שלא באמת תוכלו לבקר בהם, אם כי תוכלו לצלול סביב רובם ולהתרשם מהקולוניות התת ימיות שבנה הטבע, אך עדיין נותרים מאות של איים לבחור ביניהם.

מבין כל האיים של תאילנד, פוקט הוא האי הגדול ביותר, וכנראה גם המוכר ביותר לא רק מתוך איי תאילנד, אלא כאחד האיים המתויירים ביותר בעולם כולו. האי פוקט נמצא בים אנדמן בצידה המערבי של תאילנד. בפוקט שדה תעופה בינלאומי, אך טיסה ישירה אליו מישראל עדיין אינה קיימת, כך שתוכלו להגיע אליו עם עצירת ביניים בבנגקוק או שדות תעופה אחרים.

בגלל גודלו של פוקט תוכלו לבחור אם תרצו להישאר באי בו אפשרויות לינה רבות – מהוסטלים ועד מלונות 5 כוכבים מפנקים ביותר (שהסלבריטאים הגדולים בעולם נוטים לנפוש בהם). באי תוכלו למצוא את כל ההנאות האורבניות של מסעדות ובתי קפה טובים, קניונים, שווקים ושדרות קניות, מועדונים רבים ומסיבות חוף תחת כיפת השמיים – דבר שפוקט מאוד ידוע בו, וכמובן סידורים חשובים כמו בנקים, בתי חולים וחנויות נוחיות. במרחק נסיעה קצר תוכלו לעזוב את האי ולנוח בחופים השקטים יותר של פוקט או לצאת לטרק בטבע היפה של פוקט.

 

מעבר למימד אחר

מפוקט תוכלו לקחת מעבורת לאי אחר האהוב מאוד בקרב תיירים, אך החיים בו שונים בהחלט מהחיים בפוקט. קופיפי נמצא כשעתיים במעבורת מפוקט, והנוף שלו יהיה מוכר מאוד למי שזוכר את הסרט "החוף" שצולם שם. קופיפי אינה אורבנית ומלאת מסיבות כמו פוקט, היא שקטה יותר והדגש בה הוא אוצרות הטבע המיוחדים שלה- החל מהנוף הקסום של הבולדרים היוצאים מהמים ועד לצלילות, שנירקולים וטיפוסי סלעים. האווירה בקופיפי שקטה יותר, אך עדיין תוכלו למצוא מגוון של אפשרויות לינה לכל תקציב וגם מקומות טובים לסעוד בהם.

בים אנדמן אלו שני האיים האהובים ביותר בקרב תיירים, תוכלו מהם להגיע לאיים נוספים בעזרת מעבורת- חלקם בתוליים ואינם מיושבים כלל, ובחלקם כפרי דייגים קטנים.

בצידה המזרחי של תאילנד – במפרץ תאילנד – קוסמוי הוא האי המוכר ביותר. קוסמוי הוא האי הרביעי בגודלו במפרץ תאילנד, אך בהחלט המתוייר ביותר במפרץ. קוסמוי בדומה לפוקט הוא שילוב בין אורבניות לבין טבע אך בקנה מידה מעט קטן יותר מפוקט – שזה לא אומר פחות מרשים. הטבע בקוסמוי לעומת המסיבות והבארים הרבים מושכים אליהם המוני תיירים מכל העולם. לקוסמוי שדה תעופה בינלאומי, אך בדומה לפוקט, גם לקוסמוי לא תוכלו להגיע בטיסה ישירה מישראל. אפשר גם למצוא שפע של מלונות מומלצים בקוסמוי, כך שמשתלם להקדיש למקום את הזמן המגיע לו, ולמען האמת גם לעצמכם.

עם מעבורת של כשעה תוכלו להגיע מקוסמוי לקופנגן, הידוע במסיבות הפול מון שמושכות צעירים מכל העולם למסיבה בלתי נשכחת באחד האיים הקסומים של תאילנד. אך מסיבות פול מון אינן הדבר היחיד שיש לקופנגן להציע, בצידה השני של קופנגן תוכלו למצוא עיירות המלאות בנוודים דיגיטליים אשר בחרו בשקט של מערב קופנגן כביתם הזמני. קופנגן היא שילוב בין שקט מוחלט בטבע קסום לבין מסיבות שלא נגמרות, הכל תלוי באיזה צד באי בוחרים להיות. קופנגן מלאה במסעדות טובות, בתי קפה ושווקים לקניות, יחד עם מפלים, סאונות, ורצועות חול לבן בלתי נגמרות.

זהו רק קמצוץ קטן מאייה המיוחדים של תאילנד, חלקם נגישים יותר, ועל מנת להגיע לחלקם צריך לעשות מעט מאמץ, אבל דבר אחד בטוח – כל אי בו תישארו בתאילנד יגרום לכם להרגיש כאילו אתם נופשים בתוך גלויה.

תאילנד

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נותני שירות
תיקון נזילה בניאגרה סמויה בקלי קלות

חברת תכלת המים היא החברה המובילה כיום בתחום האינסטלציה בישראל ומאפשרת לבצע תיקונים בניאגרה סמויה באופן מהיר ויעיל.  תיקון נזילה בניאגרה סמויה – רק באמצעות חברת תכלת המים נזילה בניאגרה

עצמות
בעלי חיים
אוכל רפואי לכלבים – למי זה מתאים?

בהתאם לגזע הכלב שלך, ישנם מזונות רבים ושונים שיכולים לעזור לכלב שלך להתאושש מכל מחלה. ישנם אפילו מוצרי מזון שתוכננו במיוחד כדי לעזור לחבר הפרוותי שלך לחזור לבריאותו. אבל אילו

חוק הטרדה מינית
עריכת דין
הטרדה מינית בישראל 2022

את המונח "הטרדה מינית" אנו שומעים לעתים קרובות. אך מהי בעצם הטרדה מינית, ומדוע חשוב לזהותה ולטפל בה? תשובות במאמר שלפניכם.   מהי בעצם הטרדה מינית? הטרדה מינית היא התנהגות