הבדלים באזורי הדברה

הדברת מזיקים היא תחום מקצועי שלם ומורכב. לכן לכל אזור הדברה תהיה שיטת הדברה שונה. אין דומה הדברה שמבוצעת במרחב הביתי, היכן שאנשים ישנים ואוכלים, להדברה שנעשית בשטח חקלאי פתוח וריק מבני אדם במרבית הזמן. בכתבה הבאה נפרט בקצרה על ההבדלים בשיטות ההדברה באזורים השונים. 

 

מה זה הדברה בכלל?

הדברה היא שם שניתן לטיפול במזיקים שונים בשיטות שונות. לכן, אין באמת שיטת הדברה אחת או סוג הדברה מסוים שהוא הסוג היחיד בו נהוג השתמש. הדברה ניתן לעשות באמצעים כימיים, ביולוגיים, אקולוגיים ואפילו באמצעות חשמל ואותות אנרגיה. לשם ביצוע הדברה יעילה ומהירה בלי סיכונים מיותרים, יש להזמין מדביר מקצועי שמכיר את התחום מקרוב.

הדברה יעילה ובזמן מתאים יכולה לחסוך כסף רב ולעיתים קרובות אף למנוע בעיות בריאותיות כאלה ואחרות שהמזיקים עלולים לגרום. אם יש לכם צורך בהזמנת מדביר מקצועי, מהיר ויעיל, תוכלו להיכנס לקישור המצורף, ושם לבצע את ההזמנה https://hasviva.co.il.

 

הדברות בשטח הבית ובמקומות מסחריים

בין סוגי ההדברות הנפוצות ביותר נמנית הדברה בבתים ובשטחים מסחריים. הדברה מסוג זה צריכה לקחת בחשבון שבשטח ההדברה מסתובבים בני אדם שונים, וההדברה עלולה להזיק להם. בהדברות מסוג זה מקובל להשתמש בשיטה כימית או ביולוגית.

במידה ומשתמשים בהדברה כימית מסוג ריסוס או התזה, יש לעזוב את הבית בזמן ההדברה ולחזור רק כששטח ההדברה התנקה מחומר ההדברה. בשיטת ההדברה באידוי, יש לסגור את הבית הרמטית ולעזוב אותו למספר ימים.

 

הדברות בשטחי מחסן

הדברות בשטחי מחסן נעשות כמעט תמיד באמצעיים כימים. זאת משתי סיבות – הראשונה היא שבני אדם כמעט ולא מסתובבים בשטח המחסן וכך יורד הסיכוי להרעלה שלהם. השנייה היא שבמקרים רבים הנגע של המזיקים במחסנים אלו הוא חמור במיוחד ולכן אין אפשרות לטפל בבעיה בלי להשתמש בפתרונות אגרסיביים. במקרים רבים גם לאחר הדברה במחסן יהיה צורך להשאיר אותו רק למספר שעות או למספר ימים.

 

הדברות בגינה

הדברות בשטח הגינה או החצר של הבית צריכות להתחשב בצמחים השונים שגדלים בגינה ולא להרוס אותם כחלק מהדברת המזיק. בנוסף לכך שטח הבית קרוב במיוחד לשטח הגינה או החצר, ולכן יש לבדוק שלא עוברים חומרי הדברה אל המים או האוויר של הבית הסמוך. בהדברות אלו נהוג להשתמש בחומרים כימיים או ביולוגיים. חומר הדברה ביולוגי מהווה במרבית המקרים סכנה נמוכה יותר להרעלה וסכנה נמוכה יותר לצמחים בגינה.

 

אזורי הדברה השונים וההבדלים ביניהם – סיכום

הדברה היא שם כולל להרחקה והריגה של מזיקים שמגיעים לשטח שבו משתמשים בני אדם. בשטחי הבית, בשטחי מחסן ובשטח הגינה ההדברות שיבוצעו יהיו שונות אחת מהשנייה. לכל אחד משטחים אלו יש שיטת ההדברה המומלצת עבורו וכן פרמטרים שונים שיש להתחשב בהם בעת ביצוע ההדברה בשטח.

הדברה

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ללמוד חינוך
לימודים
איפה מומלץ ללמוד חינוך?

חולמים להיות מורי העתיד? במכללת תל חי הממוקמת בגליל המזרחי תוכלו ללמוד במסלול ישיר לתואר ראשון ושני B.Ed המורכבים מקורסי חינוך חדשניים הכוללים התנסות מעשית בהוראה, השתתפות בפרוייקט הארצי 'אקדמיה