הטרדה מינית בישראל 2022

את המונח "הטרדה מינית" אנו שומעים לעתים קרובות. אך מהי בעצם הטרדה מינית, ומדוע חשוב לזהותה ולטפל בה? תשובות במאמר שלפניכם.

 

מהי בעצם הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא התנהגות אשר מופנית כלפי אדם, בעלת הקשר או אופי מיני, ושיש בה לבזות או לפגוע בו. החוק הישראלי מגדיר חמישה מעשים כהטרדה מינית: סחיטה באיומים, מעשים מגונים, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, התייחסויות חוזרות בעלות אופי מיני לאחר שהובהר כי האדם אינו מעוניין בהן, וכן התייחסות מבזה או משפילה לאדם על רקע מיניותו או נטייתו המינית.

 

מדוע ישנו חוק נגד הטרדה מינית?

בישראל, כמו במקומות אחרים בעולם, הטרדה מינית היא תופעה חברתית נפוצה וכואבת. ההתנהגויות שתוארו כהטרדה מינית פוגעות באנשים רבים ובעיקר בנשים. אלו התנהגויות הפוגעות בכבוד האדם ובחירותו, ופעמים רבות גם בהיבטים נוספים של חייו.

למשל, עובדת המוטרדת על ידי קולגה או ממונה ישיר, פעמים רבות תשלם על כך מחיר מקצועי; נערה המוטרדת על ידי נער בבית ספרה, תשלם על כך מחיר לימודי וחברתי; ואילו מטופלת שהוטרדה מינית על ידי רופא, אינה זוכה לטיפול רפואי נאות. מטרת החוק היא להצביע על תופעות אלה כפסולות בכל מקום שבו הן קורות וללא קשר לזהות המטריד והמוטרד.

 

האם יש דרך להתגונן מפני הטרדה מינית?

אין דרך להתגונן מפני הטרדה מינית משום שהמוטרד לעולם אינו אשם בה. יחד עם זאת, במקרים בהם מוכחת הטרדה מינית לעתים ניתן לפסוק פיצויים לטובת התובע, אשר עשויים להקל על ההתמודדות (למשל על ידי מימון טיפול נפשי או סיוע במחיה כאשר נפגעה היכולת להתמיד בעבודה). ניתן להתייעץ בנושא עם עורך דין דורון ויינרייך.

 

כמה נפוצה הטרדה מינית בישראל 2022?

לצערנו, הטרדה מינית היא תופעה נפוצה מאוד. קשה להעריך את מידת השכיחות, משום שרובן המכריע של המוטרדות בוחרות שלא להתלונן, והדבר חמור עוד יותר בקרב גברים המוטרדים מינית, שכמעט ולא מתלוננים. יחד עם זאת, ידוע כי מדובר באירוע נפוץ ביותר, ובפרט בקרב נשים.

ישנן הערכות כי כל אישה תחווה במהלך חייה הטרדה מינית לפחות פעם אחת. הטרדות מיניות מתרחשות בכל מקום – במרחב הציבורי, במקומות העבודה, בבתי ספר וכיו"ב.

 

האם אכן ניתן להעניש אדם בישראל 2022 משום שהטריד מינית?

ללא קשר לתביעה אזרחית אותה יכולים להגיש הנפגע או הנפגעת, כנגד מי שהטריד אותם, הטרדה מינית בישראל היא עבירה פלילית ואכן ניתן להעניש אדם שהטריד מינית. למשל, העונש על פי החוק, לאדם המציע הצעות מיניות חוזרות למי שהבהירה לו כי אינה מעוניינת בכך, הינו שנתיים מאסר.

יחד עם זאת, מרבית התיקים הפליליים בעניין הטרדה מינית אינם מגיעים לכדי הרשעה וענישה. חשוב לציין כי אין קשר בין סגירת התיק הפלילי ובין הסיכוי של הנפגעים לתבוע פיצויים בהליך האזרחי.

הטרדה מינית

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הדברה
הדברה
האם יש חברת הדברות המתמחה בטרמיטים?

הדברה נגד טרמיטים אינה עניין של מה בכך. מי שגילו שיש בביתם או בחצר את המזיקים הללו, יודעים כי מדובר ביצורים שקשה מאוד להיפטר מהם. עובדה זו גרמה לנו לצאת

ביטוח טיפול
ביטוחים
מהי תביעת ביטוח סיעודי?

תביעת ביטוח סיעודי יכולה להיות תביעה מורכבת, אבל מדובר בתביעה הכרחית שתסייע לכם במצבים הכי קשים. על מנת לקבל את מה שמגיע לכם, חשוב לתבוע בצורה נכונה. אז מהי תביעה

בקבוקון
למבוגרים
איפה קונים שמן סיבידי? האם זה חוקי?

שמן סיבידי הוא תמצית קנאביס מרוכזת שניתן לעשן, לאדות, לאכול או לשפשף אותה על העור. השימוש בשמן הסיבידי תופץ תאוצה והעולם כבר מקבל אותו כנורמה. השמן מכיל CBD שהינו החלק

לקנות אלכוהול
כללי
איפה קונים אלכוהול במחירים משתלמים

המחירים סביבנו רק עולים ועולים, מפתיתים ועד דירה, וכל קנייה מצריכה אותנו להיות יותר ויותר עם אצבע על הדופק, ויותר חכמים. כן, גם בבחירות בתחום הכי שמח שיש – האלכוהול.