הכירו את התל"ן

תל"ן הם ראשי התיבות למושג "תוכנית לימודים נוספת". משרד החינוך קובע כי הורי ילדי בתי הספר רשאים להוסיף תכני לימודים נוספים על אלו המחויבים מטעם משרד החינוך במטרה להעשיר את התלמידים בידע נוסף על תוכנית הלימודים הקיימת.

הכירו את תנאי משרד החינוך לתוכנית הלימודים הנוספת ואת אפשרויות ההעשרה השונות. תל"ן – כל מה שתרצו לדעת.

 

תוכנית הלימודים הנוספת – מהו התל"ן למעשה?

תל"ן (תוכנית לימודים נוספת), נוסד כדי לאפשר להורים להעניק לילדיהם תוספת חינוך והעשרה שלא במסגרת תוכנית הלימודים הקבועה בחוק. התל"ן היא תוכנית רשות שאינה מחייבת הורים לשלוח את ילדיהם ללימודי ההעשרה או לממנם שלא ברצונם. התוכנית נועדה להורים המעוניינים בשיעורים ולמידה נוספים וממומנת על ידם. משרד החינוך מגביל את הסכום אותו משלמים הורים באופן שנתי למימון התל"ן.

תל"ן על פי סעיף 8 בחוק

בסעיף 8 לחוק חינוך ממלכתי נקבע כי ברשות שר החינוך לאפשר להורים להחיל תוכנית לימודים נוספת במוסד לימודים רשמי לבקשתם.

תל"ן מועברת בנוסף לתוכן הלימודים הבסיס ותוכנית לימודי ההשלמה.

 

כללי התל"ן על פי משרד החינוך

שעות התל"ן תארכנה את יום הלימודים הבסיס ולא תתקיימנה במקביל לשעות הלמידה הקיימות במערכת השבועית. ישנה גם הגבלה על מספר השעות של התל"ן – שעות תוכנית הלימודים הנוספת לא תעלינה על 15% מתקן השעות שאושרו לכיתה בבית הספר על פי שכבת גיל. (למעט בתי ספר פנימייתיים).

 

שעות הלמידה של התל"ן ותנאי השתתפות בעלויות

שעות לימודי התוכנית הנוספת יינתנו בתחילת היום או בסוף היום כדי לאפשר למידה בסיסית רציפה. רק במידה וכל תלמידי הכיתה שותפים לתוכנית הנוספת – ניתן לשלבה בשעות היום בין למידה על פי התוכנית הבסיסית.

משך זמן התל"ן הינו שנה שלמה וחובת הנשיאה בעלויות היא על חשבון ההורים (חוץ מתוכנית נוספת לתלמידי חינוך מיוחד שאינה על חשבון הורי תלמידים).

בתי ספר אסורים בהתניית קבלת תלמיד בהשתתפות בתוכנית לימודים נוספת או בתשלום עבורה וכן יש לשתף בתוכנית תלמידים שלא נרשמו בשל קושי כלכלי.

 

שילוב שעות תל"ן במערכת

במקרה בו השיעורים של התל"ן משולבים בין שיעורי המערכת הרגילה יש לשתף בהם גם תלמידים שלא נרשמו לתוכנית מכל סיבה שהיא.

שעות התל"ן תעשרנה את התלמידים במגוון מיומנויות חשובות כמו: פיתוח מנהיגות, יכולות אומנותיות שונות והתנסות בעבודת צוות מה שיכין אותם לבגרות בצורה יסודית יותר.

 

שעות תל"ן בחינוך מיוחד

שעות תל"ן בחינוך מיוחד תהיינה באחריות בעלות המוסד או הרשות המקומית בהשתתפות כלל תלמידי הכיתה. אין להשתמש בתל"ן כדי לפצל את הכיתה לקבוצות. תוכנית הלימודים הנוספת תמומן על ידי הרשות המקומית או בעלות המוסד ולא תיגבה מההורים.

 

תל"ן – למידה מעבר

לשעות הלמידה הנוספות יתרונות רבים עבור התלמידים והוריהם. הן מאפשרות הקניית מיומנויות ומושגי יסוד חשובים שאינם נלמדים במסגרת תוכנית הלימודים המקורית וכן מהוות שעות תעסוקה איכותית לאחר זמני הלמידה המקובלים.

ילד

 

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פנים הבית
לבית ולגינה
הכירו את באטיקו

עיצוב הבית הוא שלב מאתגר, שחשוב לבצע אותו בצורה מושלמת. אחרי שיש לנו בית וסיימנו לשפץ אותו, הגיע הזמן לבחור את הפריטים השונים שישלימו את העיצוב של הבית. בחירת הפריטים

שטר חוב
כללי
6 חסרונות לשימוש בשטר חוב

שטר חוב נחתם על ידי שני צדדים – חייב ונושה. לרוב, מדובר על שוכר דירה ועל משכיר הדירה. המטרה של שטר החוב היא להוות בטוחה עבור המשכיר, למקרה בו השוכר