המלצות מהעולם הפיננסי – מאמר חובה לצרכן הנבון

כשאנחנו חושבים על צרכנות נבונה עולות לנו מחשבות רבות בראש אך החשוב מכל היא בחירה בקנייה הזולה ביותר של המוצר היוקרתי ביותר שיש בשוק, אך האמת שצרכנות נבונה היא הרבה מעבר והיא מתחילה קודם כל בהבנה של הצורך הצרכני.

 

מהו הצורך שלי

כמה פעמיים נכנסתם לחנות בשביל מוצר אחד בלבד ויצאתם עם "קנס" רציני בכיס ועשרות מוצרים שבכלל לא הייתם צריכים? ואם ישר אמרתם לעצמכם אבל, הם היו במבצע חבל לא לרכוש? לפעמיים אתם צודקים, אם מדובר במוצר שאתם רוכשים לעיתים תכופות המבצע המדובר כנראה השתלם לכם. הבעיה מגיעה עם העובדה שחלק ניכר מן המוצרים הללו אתם כלל אינם צריכים.

הדבר נכון בכל אחד מתחומי הצרכנות, בתחומי האופנה, בכל הקשור למוצרי חשמל ומוצרים לבית ובעניי הדבר חמור ביותר בכל הנוגע לתחום המזון. אם תפתחו את המקרר שלכם, האם תמצאו שם מוצרים פגי תוקף ומקולקלים? לכן השלב הראשון להפוך לצרכן נבון זה להבין מה אני באמת צריך ורוצה ולקנות את זה ולא את כל מה שמסביב.

 

השוואה – השוואה – השוואה

נכון לשנת 2019 ולפי נתונים אשר נאספו עבור ההסתדרות והתפרסמו בגלובס, 62% מהנשאלים אינם משתמשים במנועי השוואה בעת קניית מוצרי מזון. השאלה האם הצרכנים מבצעים השוואה גם בעת רכישה של מוצרים ושירותים אחרים לא נשאלה, אך לאור התוצאות בשטח ניתן להאמין שיש מקום לשיפור גם בתחום הזה.

 

מה צריך להשוות?

כנראה שאם נשאל את הציבור הרחב מה הוא כן משווה כשהוא מחפש שירות או מוצר, ברוב המקרים התשובה תהיה מחיר. אז זהו, שצרכן נבון באמת אינו בוחן רק את המחיר אלא גם את תוכן ואופי המוצר או השירות. כדוגמא כשאתם רוצים לבטח את הדירה שלכם, חשוב מאוד לעשות חיפוש על חברה לביטוח דירה שאינה רק הזולה ביותר, אלא זו שתעניק לכם את השירות הטוב ביותר וכך גם תתאים לכם את הפוליסה שתתאים לצרכים שלכם ולא לצרכי החברה עצמה.

 

חשבוניות מה איתן?

נתון נוסף מהסקר של ההסתדרות מראה כי רק מחצית מהצרכנים במדינת ישראל בודקים את חשבוניות הקנייה שלה. בצורה זו אתם עשויים להפסיד שלא לצורך סכומי כסף מצטברים. חשוב מאוד לבדוק בסיום הקנייה שכל המבצעים שרק בגללם קניתם 3 מוצרים במקום אחד, באמת ירדו ושאין טעויות בחישובים או בכמויות. זה חשוב במיוחד כשמדובר על משלוחים.

 

דעו את החוק

אלמנט נוסף חשוב הינו החוק והחוזים. כשאתם חותמים על חוזה, חשוב מאוד לזכור לקרוא גם את האותיות הקטנות, אחרת אתם עשויים למצוא את עצמכם בצד המפסיד.

באותו הקשר, בישראל קיימים חוקים רבים אשר התפקיד שלהם הוא לדאוג לצרכן הישראלי, למשל חוק הגנת הצרכן. כמו כן, ישנם ארגונים אשר כל פועלם הינו עזרה לצרכנים שנפגעו בשל עסקה לא הוגנת או כתוצאה מתרמית. אל תפחדו לקרוא את החוק ולדעת מה מגיע לכם.

 

מחשבון

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עריכת דין
גירושים בשנת 2021 – כיצד מתמודדים אחרת?

השנה היא כבר שנת 2021, ואין ספק שדברים השתנו פה בכל רובדי החיים. גם נושא כמו גירושים עבר מטמורפוזות לאורך השנים, וההתייחסות כלפיו בעידן הנוכחי שונה מההתייחסות אליה זכה בתקופות

נותני שירות
כך תבחרו עורך דין מס הכנסה

ההבנה שביום אחד הפכתם להיות עברייני מס מבחינת רשות המיסים היא הבנה קשה, אך חשוב שתדעו: זה לא קרה רק לכם. אומנם זה נכון שיש גם הרבה מאוד עבריינים שעושים

הכנסו לחנות הדיגיטלית שלנו Hot Store
גאדג'טים
כל מוצרי הסלולר במחירים מפתיעים בהוט סטור

מוצרי סלולר הם מוצרים שאנחנו לא יכולים להסתדר בלעדיהם, אולם דווקא בגלל זה חשוב מאוד לדעת היכן לקנות אותם. לכל מכשיר מתאימים מוצרי סלולר משלו, וכדי להנות מחוויית משתמש מושלמת