הצעות לטיול באירלנד

דבלין, בירתה של אירלנד הממוקמת בצפון מזרח אירלנד, ממש קרוב לגבול עם צפון אירלנד, הפכה לאחת הערים המתויירות ביותר באירופה, ובשנים האחרונות הפכה גם לאתר תיירות שפוקדים אותו ישראלים רבים. דבלין היא שילוב נהדר בין הישן לחדש – בין עיר שהייתה בית לויקינגים ב-140 לספירה ועד לעיר מרכזית בהיאחזות הנורדית- גאלית.

דבלין היתה תמיד עיר מרכזית וחשובה על האי של אירלנד, אך גם סבלה מבעיות רבות ונפילות רבות עקב רעב תפוחי האדמה הגדול במאה ה-19 ולאחר מכן שוב נחלה מפלה כלכלית והזנחה קשה לאחר מלחמת העולם השנייה. בשנות ה-60 של המאה ה-20 חלה תפנית ודבלין הפכה מעיר קשה מוזנחת לעיר משגשגת, מטרופוליטנית ומתויירת מאוד.

 

מה עושים בעיר?

כמו ערים ותיקות אחרות באירופה, דוגמת קלן בגרמניה או פירנצה באיטליה, דבלין היא עיר עם אטרקציות רבות. בגלל ההיסטוריה הרבה והמעניינת שלה ישנם מספר מוזיאונים בהם ניתן ללמוד על ההיסטוריה של אירלנד כמו המוזיאון הלאומי של אירלנד והמוזיאון הקטן של אירלנד. תוכלו לתבל את חווית הלמידה על ההיסטוריה של אירלנד בביקור בטירות העתיקות והמרשימות שלה. טירת דבלין שנבנתה לפני כ-800 שנה היא המוכרת ביותר מבין המבנים העתיקים של דבלין ותוכלו לחזור בה בזמן ולחוות אירועים קריטיים שקרו באירלנד בתוך חומותיה. טירת דבלין אינה המקום היחיד לספוג בו קצת מההיסטוריה של העיר – קתדרלת סנט פטריק'ס מהמאה ה-12, קתדרלת קרייסטצ'רצ' מימי הביניים ובית הכלא הנטוש קילמיינהאם גול מהמאה ה-18 ישלימו את החוויה של למידת ההיסטוריה של אירלנד ודבלין בפרט.

אלו מכם שממש אוהבים להרחיב את הידע על המקום, או את הידע בכלל, ונהנים מספר טוב בכל מצב יוכלו לבקר בספריית הקולג' טריניטי שנבנתה במאה ה-18 והיא מבנה מרשים כשלעצמו, וזה עוד בלי לדבר על כמויות הספרים והידע שתוכלו למצוא שם. גם לחובבי האומנות יש המון מה לראות בדבלין – הגלריה הלאומית של אירלנד מכילה אוסף של יצירות אומנות ישנות ומודרניות מכל רחבי אירופה, הכולל בתוכו אגף עם חזית לרחוב.

 

עיר ירוקה במלוא מובן המילה

בין מוזיאון לטירה ודאי תרצו, אם התמזל מזלכם ונפלתם על יום שמשי, לשבת קצת ולנוח, ואין מקום מושלם יותר לעשות זאת מאשר פארק פניקס, אחד הפארקים הגדולים ביותר באירופה עם מעל 7,000 דונם של ירוק בעיניים. מעבר למדשאות ירוקות תוכלו למצוא בפארק גם גן חיות, מגרשי פולו, מועדון קריקט, טירה ועוד. זהו מקום שבהחלט ניתן להעביר בו שעות רבות של הנאה.

 

באירלנד היה אירי – תרבות האלכוהול

אבל בסופו של יום אמנם לאירלנד יש היסטוריה מעניינת ומרתקת, טבע נפלא והמון אומנות, אך הדבר שהכי מאפיין את אירלנד הוא הבירה והוויסקי. דבלין לא מאכזבת בלייצג את החלק החשוב של האלכוהול בתרבות האירית.

המבשלה של גינס הוא מוזיאון אינטראקטיבי בו אתם יכולים לראות את כל תהליך ייצור הבירה המפורסמת, וכמובן לשבת בבאר בסוף הסיור ולהנות מגינס, ולאחר מכן ללכת לטמפל בר, אזור הנמצא ממש במרכז דבלין ובניית רחובותיו השתמרה מימי הביניים. אזור הטמפל בר הוא מרכז תרבותי חשוב בדבלין וכיאה לכך תוכלו למצוא שלל ברים איריים אשר יציעו לכם ממגוון הבירות והוויסקי המקומיים, וגם כמובן משקאות בינלאומיים (אך אנחנו ממליצים לכם מאוד לנסות את המקומיים קודם) כשברקע תוכלו להנות מלהקות המנגנות מוזיקה אירית חיה ומשובחת שלעיתים מלווה במופעי ריקוד אירי מסורתי. מוזיקה ושתיה הם חלק מאוד מהותי בתרבות האירית ואין מקום טוב יותר להרגיש זאת מאשר אזור הטמפל בר

דבלין יכולה להיות גם תחנה נוחה לאלו מכם הרוצים לבקר במקומות אחרים באירלנד. אירלנד אינה גדולה מאוד לכן תוכלו לעשות טיולי יום למקומות נפלאים רבים מחוץ לדבלין ולחזור לנוח בדבלין.

 

חוף ים

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תוכנת עיצוב
מידע לסטודנט
איך להשיג מקצוע מבוקש בזמן קצר?

כולנו מחפשים לקצר דרכים, בכל סיטואציה, בכל זמן ובכל פעם שהאפשרות פתוחה בפנינו. אולם, האם ניתן לבצע קיצורי דרך גם בהשגת קריירה רווחית שלא דורשת תואר אלא לימודים קצרים יותר

קידום נכון
לימודים
איך ללמוד קידום אתרים מהבית

אנחנו חיים בתקופה בה יש סיכון ביציאה מן הבית וזאת עקב מגפת הקורונה הקשה. כך אפשר לראות כי אנשים רבים מעדיפים לעבוד מן הבית, לבצע משלוחים של אוכל וקניות לבית

שאבו את הספות
לבית ולגינה
איך תשאבו את הספות בבית בצורה נכונה

יכול להיות שאתם בטוחים שיש לכם את הידע והכלים הנכונים לשאיבת הספות בבית, אנחנו לא מטילים בכך ספק. אנו כן רוצים לומר שיש רבים שלא יודעים שיש צורך בשימוש בכלים