איך בודקים האם אני זכאי להחזר מס

יותר מ- 50% מהעובדים השכירים בישראל זכאים להחזר מס. כן, קראתם נכון – למעלה ממחצית מהעובדים השכירים בישראל! נתון מדהים זה גורם ליותר ויותר ישראלים לבדוק את זכאותם להחזרי מס. ישנן מגוון רחב של סיבות שבעקבותיהן עובדים זכאים להחזר מס – מהן אותן סיבות וכיצד תוכלו לבדוק האם אתם זכאים?

מספר עובדות על החזרי מס בישראל

כפי שהוזכר מקודם, הנתון המדהים (ואולי המפתיע) ביותר הוא שלמעלה ממחצית מהישראלים שעובדים כשכירים זכאים להחזרי מס – כאשר גובה החזר מס ממוצע עומד על כ-8,000 ₪.

ניתן לקבל החזר מס רק על 6 השנים האחרונות לפני הגשת הבקשה, לכן שימו לב לכך בטרם ההגשה. במידה ומצאתם שאתם זכאים להחזר מס – את הבקשה יש להגיש לרשות המיסים, בצירוף טופס 106 (שמראה על זכאותכם לקבל החזרי מס), ואישורים שונים שעשויים להעיד על זכאותכם.

כל בקשה נבחנת על ידי פקיד שומה, שתפקידו לקבוע האם אכן יש זכאות להחזרי מס. במידה והוא מאשר את בקשתכם – תקבלו את הכסף ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

מהן הסיבות הנפוצות לקבלת החזרי מס?

שכירים רבים זכאים להחזר מס מפאת הפרשים שקיימים בין ההפרשה החודשית מתלוש המשכורת שלהם למס הכנסה, לבין חישוב המס שנעשה רק בסוף השנה.

הסיבות הנפוצות להפרשים אלו הם כאשר הייתה תקופה במהלך השנה בה השכיר לא עבד – בין אם בגלל שנת שבתון, חופשת לידה, חילופי עבודות, שהות בחו"ל, אבטלה ועוד.

מקרים נוספים שעשויים לזכות בהחזרי מס קשורים במצבו האישי של האדם – עולים חדשים, משפחה חד הורית, חייל משוחרר, חולים במחלה קשה, גמלאים, נכי צה"ל ועוד.

ישנם אף מקרים רבים בהם השכיר כלל לא מודע לכך שהוא זכאי לקבל הקלות במס, ולכן לא מדווח על כך למעסיק שלו. המעסיק, שלא מודע למצבו של העובד, מפריש ממשכורתו החודשית מס הכנסה גבוה מהדרוש. סכום זה הולך ומצטבר עם הזמן, ועשוי להגיע גם לסכומים של אלפי שקלים של החזרי מס להם השכיר זכאי!

כיצד תוכלו לבדוק אם גם אתם זכאים להחזרי מס?

טוב ששאלתם. כל המידע הרלוונטי על החזרי מס בישראל, וכן הדרך בה תוכלו לבדוק האם גם אתם זכאים לקבלם – נמצאים אתר הגנה.

באתר תוכלו לבדוק בדרך קלה ופשוטה, באמצעות מילוי של מספר שאלות ופרטים אישיים, האם מגיעים לכם החזרי מס. חשוב לומר שהפרטים שיש להזין הם יחסית בסיסיים – למשל שם מלא, טלפון, משכורת חודשית ממוצעת, האם אתם בעלי תואר אקדמאי והאם נולד לכם ילד ב- 6 השנים האחרונות. אלו לא פרטים שיעוררו אי נוחות או יחדרו אל פרטיותכם.

כל שנדרש הוא רק למלא מספר פרטים, ותוכלו לבדוק האם אתם זכאים להחזרי מס, שיכולים להגיע לאלפי שקלים!

 

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קופסת אחסון
כללי
מוצרים שווים לבית

במציאות של היום, סביר להניח שנתקלתם בפרסום ברשתות החברתיות, בטלוויזיה או אפילו סתם באחת החנויות ברחוב בפריט כלשהו שיכול להפוך את חיי היום יום שלכם והפעולות השונות שאתם מבצעים בכל

ייפוי כוח
עריכת דין
כמה עולה ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לאדם למנות אדם אחר לקבל החלטות בשמו במקרה בו יגיע לחוסר מסוגלות או יכולת לקבל החלטות מושכלות וראויות בעצמו. בעוד שאנשים רבים מכירים

שיפוץ המזגן
נותני שירות
לטפל במזגן לפני הקיץ

אין עוררין על כך שהקיץ הישראלי הוא קשה ולא פשוט, והנחמה היחידה במהלך היום היא ההגעה הביתה כאשר המזגן מופעל