חוקי פיברומיאלגיה ביטוח לאומי

פיברומיאלגיה הידועה בעברית כדאבת השרירים היא מחלה אשר גורמת לכאבים כרוניים אצל אנשים ומעצם היותה מחלה לכול דבר, אשר כיום מוכרת גם על ידי המוסד לביטוח לאומי, היא מזכה בהטבות מהביטוח הלאומי ובסיוע של ממש.

כל זאת על מנת לאפשר לאנשים שחולים במחלה להמשיך את שגרת חייהם כמה שניתן, או לפחות להצליח להתמודד עם היעדר היכולת לעבוד ולהשתכר כמו בעבר לאור השינויים שמגיעים בעקבות המחלה.

 

הגשת תביעה להכרה כחולה פיברומיאלגיה

על מנת בכלל לקבל סיוע מהביטוח הלאומי בדבר מחלה כלשהיא על מי שסובל מדאבת השרירים לפנות לביטוח לאומי ולהגיש תביעה בנושא. בהנחה שאכן התביעה התקבלה והתובע עבר את הועדה הרפואית הוא יקבע כבעל נכות ובהמשך לכך גם יקבעה לו שיעור אחוזי נכות אשר יסייעו לביטוח הלאומי להתאים לו את הליך הסיוע כדוגמת הטבות מס, מענקים חד פעמיים, קצבאות חודשיות ועוד.

 

קבלת שיעור אחוזי נכות

לאחר שהתביעה התקבלה שיעור אחוזי הנכות שיקבע לאדם אשר הגיש תביעה בנושא יכול לנוע בין 10 אחוזים ל-40 אחוזים, זאת בתנאי שמדובר במחלה היחידה שהאדם לוקה בה, במקרים אחרים יכול להיות שיקבעו לו יותר אחוזים בשל המחלה האחרת. על מנת לקבל הכרה כבעל נכות לאור פיברומיאלגיה נדרש תחילה לקבל הכרה באי כשירות אשר היא צריכה להיות מעל 50 אחוזים.

 

הביטוח הלאומי וקופות החולים

חשוב לזכור כי במסגרת התשלומים לביטוח הלאומי משולמים גם דמי הבריאות אשר מועברים לקופת החולים שלכם על מנת שתקבלו את הטיפולים והסיוע שמגיע לכם במסגרת חוקי המדינה. על כן, כאשר אנשים מאובחנים כבעלי פיברומיאלגיה על פי החוק מגיעות להם גם הטבות נוספות כדוגמת סבסוד, או אפילו פטור מלא, מתשלום בגין טיפולי פיזיותרפיה, תרופות מסוימות הנדרשות להן ואפילו ניתן לשקול לתת להם אישור לקנאביס רפואי.

 

סיוע סיעודי לסובלים מפיברומיאלגיה

בסיועו של עורך דין תביעות ביטוח לאומי לא רק שהסיכוי שלכם לקבל הכרה כבעלי נכות מהביטוח הלאומי בגין פיברומיאלגיה גדלה אלא גם שאם יש לכם צורך בכך, תוכלו לקבל גם סיוע סיעודי מהביטוח הלאומי. כאבים כרוניים ורגישות בכול הגוף, אשר יכולים לבוא עם תסמינים נוספים כדוגמת עייפות, כאשר אלו בדרגה חמורה יכולים להביא לכדי צורך בסיעוד אשר גם אותו, ניתן לקבל מהביטוח הלאומי.

סובלים מפיברומיאלגיה? ראשית אתם לא לבד, כבר מזמן לא מדובר במחלה מתחת לרדאר לאחר שהביטוח הלאומי החליט להכיר בה כמחלה של כאבים כרוניים אשר מזכה בהכרה כבעלי נכות (עד 40 אחוזים) ובהתאם גם להגדיר אנשים כבעלי נכות ממחלה כרונית ובהתאם לכך, לסייע להם בתשלומים ובשירותים נוספים מוזלים או אפילו חינמיים על מנת להקל על כאב אלו אשר הסובלים מכך.

פיברומיאלגיה

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מנוף סל
שיפוצים ובניה
רישיון למנוף סל – האם צריך והאם זה כדאי?

אם יש לכם צורך לעשות עבודות בגובה, או שהינכם מתעניינים בקריירה מסוג זה, ראשית כדאי לדעת על קיומם של מנופי סל. בעזרת מנופי סל אנשים יכולים לעלות לגובה ולבצע עבודות

הדברה
הדברה
האם יש חברת הדברות המתמחה בטרמיטים?

הדברה נגד טרמיטים אינה עניין של מה בכך. מי שגילו שיש בביתם או בחצר את המזיקים הללו, יודעים כי מדובר ביצורים שקשה מאוד להיפטר מהם. עובדה זו גרמה לנו לצאת

השתלת שיניים
כללי
מה זה שיקום הפה?

שיקום פה אצל רופא שיניים יכול להתבצע בשלל דרכים וטיפולים, תלוי באזור הפגוע של המטופל. הפה שלנו אמור להיראות תקין, בריא ולתפקד בצורה פונקציונלית שלא תכאיב לנו. הקריטריונים לפה תקין

לקנות אלכוהול
כללי
איפה קונים אלכוהול במחירים משתלמים

המחירים סביבנו רק עולים ועולים, מפתיתים ועד דירה, וכל קנייה מצריכה אותנו להיות יותר ויותר עם אצבע על הדופק, ויותר חכמים. כן, גם בבחירות בתחום הכי שמח שיש – האלכוהול.