יורדים לסיני? קבלו מדריך אריזה שיעשה לכם חיים קלים

מזג האוויר מושלם, החופש עוד רגע כאן והדבר היחיד שאתם צריכים לעשות הוא לארוז את התיק או המזוודה ולצאת לחופשה המושלמת שסיני תסדר לכם. כדי לא להגיע למצב שאתם נסחבים עם קילוגרמים מיותרים לחינם או מגיעים למלון ומגלים ששכחתם את הדברים החיוניים ביותר, קבלו מדריך לאריזה לקראת חופשה בנווה מדבר – סיני הקסומה.

לשמחתכם, חופשת פסח תתקיים בשבוע עם מזג אוויר אידיאלי – הימים חמימים ומתאימים לבטן-גב איכותי ורביצה נעימה בחוף, המים קרים אך לא קפואים ולכן אפשר לצלול ולשנרקל בכיף, והלילות כבר מתחילים להתחמם. עם זאת, סיני מצריכה כמה דברים חיוניים שחשוב לזכור להביא אותם, כדי לא להיתקל בבעיות לא צפויות או בחוסר נוחות. כמובן שלינה בחושה מצריכה אריזה קצת יותר משמעותית מאשר לינה בבית מלון, ולכן שילבנו במדריך גם טיפים לאריזה מהסוג הזה.

חוף מושלם

מה חשוב לארוז לסיני:

  • אלתוש – אולי הדבר הכי חשוב שתקחו איתכם (אחרי דרכון). היתושים בסיני ידועים בנחישות ובמסירות שלכם, ודבר לא יעצור אותם מלהציק לכם – חוץ מאלתוש איכותי. לכן מומלץ מאוד להצטייד באחד מחנות הפארם הקרובה לביתכם. כמובן שאפשר לרכוש אלתוש גם בסיני, אבל האיכות שלו טובה פחות (מניסיון).
  • קרם הגנה – אותו כנ"ל. השמש בסיני אולי קצת יותר מפנקת, אבל היא מסוכנת באותה מידה. קחו איתכם מקדם הגנה טוב ואל תשכחו למרוח אותו מחדש כל כמה שעות.
  • כסף לתשלום אגרת מעבר – המעבר לסיני כרוך בתשלום אגרת מעבר בסך 106 ₪ בצד הישראלי ו-400 לירות מצריות (השוות ל-80 ₪, בהתאם לשער החליפין) בצד המצרי.
  • כסף מזומן – סיני זולה מאוד. על אף התיירות שחזרה לפרוח בשנתיים האחרונות ועליית המחירים הטבעית שהתרחשה בעקבותיה, היא עדיין זולה משמעותית מכל מקום אחר שתנפשו בו וגם אם תתאמצו, יהיה לכם קשה לבזבז בה הרבה כסף. אם אתם נוסעים לחופשת הכל כלול במלון, סביר להניח שההוצאות שלכם יהיו עוד יותר נמוכות. ועדיין – דאגו להגיע עם מזומנים, גם כדי להימנע מעמלת משיכה בכספומטים המקומיים ומעמלת חיוב בכרטיס אשראי (מדינה זרה, אחרי הכול). המלצה חמה שלנו – הגיעו עם דולרים למעבר הגבול ופרטו אותם ללירות מצריות ב-CHANGE בצד המצרי. כך תהנו משער החליפין המשתלם ביותר.
  • כפכפים/סנדלים – נשמע כמו הדבר הראשון שתשימו בתיק, אבל חשוב להזכיר בכל זאת. החופים בסיני מגוונים; חלקם חוליים ונעימים וחלקם סלעיים והכניסה למים רצופה באבנים קטנות ומעצבנות. כמובן שתוכלו לרכוש כפכפים גם בסיני, אבל האיכות לא תמיד מוכיחה את עצמה ואם אתם לא רוצים לדדות לחוף עם כפכף קרוע ביד, מומלץ להגיע עם זוג איכותי שישרוד את ההליכות לחוף ובחזרה.
  • כדורים נגד צינון ואלרגיות – תמיד טוב שיהיו עליכם. גם אם לא תצטרכו אותם, הסטטיסטיקה מראה שמישהו לידכם יצטרך, ואז הקארמה שלכם תעלה בכמה נקודות ותהפכו את החופשה של מישהו אחר לנעימה יותר.
  • שמיכה, מצעים ומגבת – תקף כמובן למי שהולך ללון בחושה. מכיוון שהלילה המדברי הוא עדיין קריר מאוד, ותמיד כיף להתכסות במצעים נקיים שאתם יודעים מי התגלגל בהם לפניכם (רמז: אתם). אם אתם הולכים לנפוש בבית מלון, ראו סעיף זה כמבוטל.
  • מוצרי טיפוח ולחות – במלונות הטובים (ויש כאלה הרבה בסיני) אמנם יחכו לכם מוצרי טיפוח שונים לגוף ולשיער, אבל במדבר, כשהרוח חמה ויבשה והים מלוח, טוב שיש מוצרים שמעשירים את הגוף בלחות חיונית ויתנו לגוף שלכם את כל מה שהוא זקוק לו. אם היינו צריכים להזכיר לכם לקחת דבר אחד, זה היה תכשיר לחות לשפתיים.
  • ספר טוב ואפילו שניים – בסיני מגלים שיש פתאום זמן להכול ושהחיים טובים יותר בלי סמארטפון ביד. קחו לעצמכם את הספר שאתם כבר חודשים מתכננים להתחיל לקרוא וליתר ביטחון תחבו בתיק עוד אחד.
  • ציוד צלילה – תלוי כמובן לאן אתם מתכננים להגיע. בהרבה קמפים ומלונות תוכלו להשכיר ציוד צלילה או שנורקל ומשקפת. אבל, אין ערובה לאיכות שלהם. אם אתם מתכננים להעביר כמה שיותר זמן מתחת למים, אולי תרצו להצטייד בציוד שלכם.
  • במבה – הבדואים והמקומיים בסיני חולים על במבה, ומה אכפת לכם לשמח אותם? אם אחרי האריזה נשאר לכם קצת מקום בתיק ו-10 שקלים מיותרים, הוציאו אותם על שקיות במבה קטנות. השירות שלהם שווה את זה.
  • סט בגדים חמים – לא להתחיל להשתולל עם חרמוניות וחם-צוואר, כן? אבל סריג צמר, צעיף נעים, זוג גרביים וגם נעלי סניקרס קלילות יוכלו לחמם אתכם בלילות הקרירים. כמובן שאם אתם מתכננים לצאת לטיול שטח בהרים רשימת הציוד תכלול את כל מה שכתבנו, רק בעבה ומחמם יותר.
  • פנס – תקף יותר למי שהולך ללון בקמפ ולא במלון. בהרבה חושות החשמל פועל 24/7 (או לפחות שואף לפעול ככה), אבל הדרך מהחושה או החדר למתחם האירוח ולשירותים יכולה להיות חשוכה מאוד וגם קצת מפחידה. קחו איתכם פנס, רצוי אפילו כזה שנטען בחשמל או במטען נייד.
  • וכמובןבגד ים! סיני is all about ים, בריכה וחוזר חלילה. יש מצב שבגד הים יהיה כל מה שתלבשו ברוב שעות היום, וכשתחזרו הביתה תגלו שלא נגעתם כמעט בבגדים התחתונים שארזתם. לכן, מומלץ להשקיע בבגד ים איכותי ואם יש לכם עוד סט, קחו גם אותו. תכלס, חולצה פשוטה ומכנסיים קצרים יעשו את העבודה כמעט בכל מקום. אם אתם לנים בבית מלון, כדאי שתארזו איתכם גם סט בגדים מכובד לערב שיוכל לשמש אתכם גם אם תצאו לאכול בחוץ או להסתובב על הטיילת.

ואם כבר ירדים לסיני, אל תשכחו להזמין מלון מראש!

https://www.sinaisite.co.il

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שיניים ראשית
בריאות
כמה פעמים מצחצחים ביום – הכול על צחצוח

לכאורה צחצוח השיניים זה משהו מאוד בנאלי, כי משחר ילדותנו אנחנו רגילים לעשות את זה. יחד עם זאת, האם אנחנו באמת מצחצחים שיניים כמו שצריך ובצורה הכי טובה שאפשר? מתי

מנעול
כללי
מה עושים כשמפתחות הרכב הולכים לאיבוד?

לאבד את מפתחות הרכב זוהי אחת מהסיטואציות שעלולות להיות הכי מתסכלות עבור אדם במהלך שגרת היום שלו, במיוחד אם הוא ממהר להגיע למקום כלשהו, או שכבר מאוחר בלילה ואתם רק

אירוע קסם לילדים ונוער
אירועים
מה ההבדל בין אירוע קוסמות לילדים לנוער?

ילדים עד גיל 10-11 ונערים ונערות שהגיעו לגיל 12-16 נמנים על קבוצות גיל שונות לחלוטין אחת מהשנייה. ילדים נמצאים עוד בגיל שבו הם בעיקר משחקים ולומדים מיומנויות חיים בסיסיות. בני