כיצד נערך הסדר נושים?

במקרים של חובות גבוהים המאופיינים בקושי משמעותי של החייב לפרוע אותם, קיים אינטרס גם לחייב וגם לנושים שלו להגיע למצב של הסדר תשלומים, שיהיה מקובל על ידי שני הצדדים. בכתבה שלפניכם נפרט על הסדרי חוב במקרים שונים, ואפילו בלי הסכמתם של הנושים. 

 

מהו הסדר נושים ומה צריך לעשות בכדי לקבל אותו?

הסדר חוב הוא מונח שמשמעותו היא עריכת תוכנית מסודרת לתשלום חובו של החייב לנושים שלו. בסיום של תהליך הסדר החוב, יהיה החייב נקי מהתחייבויות נוספות. הסדר נושים הוא סוג של הסדר חוב, במסגרתו בדרך כלל מסכימים הנושים ובעלי החוב על זמני התשלומים ועל סכומי התשלומים שהחייב יעביר לנושים. כמו כן, הם יסכימו על משך הזמן שבסופו יסולקו החובות, והחייב יוכל לצאת לחיים כלכליים מחודשים.

בכדי לקבל את ההסדר, יש לפנות לנושים השונים ולהיכנס איתם למשא ומתן לגבי החזרת החובות, זמני ההחזרה וסכומי ההחזרה החודשיים. במידה וקיימים מספר נושים, אפשר לאשר הסדר חובות בהסכמה של רוב שלהם. לאחר סיכום ההסדר בין החייב לנושים, בית המשפט מחליט אם לאשר אותו או לדחות אותו.

 

הסדר נושים כחלק מהליך של חדלות פירעון

בעבר, הליך חדלות פירעון נקרא בשם פשיטת רגל. מאז שנת 2019 הוחלף שם ההליך ונקבעו בו מעט שינויים. בהליך החדש קיים סעיף בשם סעיף 321, אשר מעניק לחייב את הזכות לפנות אל הנושים שלו ולנסות להגיע איתם לפשרה בקשר לחובותיו כלפיהם, ולתנאי החזרתם.

זכות זאת מוענקת לחייבים, כדי שתהיה להם את האפשרות לפתור את מצבם הכלכלי בלי להגיע למצב של חדלות פירעון על כל המשתמע מכך. ההשלכות של חדלות פירעון על חייב הן דרסטיות ויכולות להימשך לאורך שנים ארוכות, ולכן יש אינטרס למדינה למנוע מחייבים להגיע למצב זה.

 

יתרונות של הסדר נושים לחייב

הסדר נושים מונע מהחייב להגיע למצב של חדלות פירעון. חדלות פירעון היא הכרזה שיש לה השפעות נרחבות על החייב. במצב של חדלות פירעון יש למכור את כל הנכסים של החייב, בכדי לשלם את יתרת החוב שלו. הסדר נושים לא מחייב מכירת נכסים. בנוסף לכך, הגבלות כמו איסור יציאה מהארץ, איסור על כרטיסי אשראי ואיסור על פתיחת עסק – כל אלה לא יוטלו במקרה של הסדר נושים.

 

מקרים של הסדר בהם הנושים לא הסכימו על ההסדר

גם במקרים שהנושים של החייב לא הסכימו על ההסדר שהוצע להם, בית המשפט רשאי לחייב אותם לקבל אותו. מקרים אלה בדרך כלל מתרחשים כאשר בית המשפט מאמין שההסדר שהוצע לנושים הוא הוגן, ולכן הסירוב של הנושים לקבלו אינו סביר. בית המשפט יבחן שיקולים כמו מצבו הכלכלי של החייב, גובה החוב שיוחזר בהסדר, ומידת הפגיעה שתיגרם לנושים כתוצאה מאישור של הסדר זה.

הסדר נושים

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתנות
מתנות
אילו מתנות אנשים הכי אוהבים לקבל?

בחירת מתנות עבור מכרים, חברים, קרובי משפחה וקולגות אינה עניין של מה בכך. מדובר לא פעם בהליך שגורם לרבים לצאת מהכלים. שכן, כל אחד רוצה להעניק את המתנה הטובה ביותר,

שולחנות וכיסאות
נדל"ן
4  יתרונות ברכישת זיכיון לבית קפה

אם אתם מחפשים לעשות כסף ויש לכם חלום לפתוח בית קפה משלכם, ההמלצה היא לרכוש זיכיון לבית קפה ולא לפתוח בית קפה עצמאי מאפס. ענף המסעדות ידוע בסיכון הגבוה שהוא

אמן חושים
אירועים
מה חשוב לזכור כשבוחרים אמן חושים לאירוע?

תוכנית עבודה וההערכות מוקדמת הם שני מושגי-קסם בארגון אירועים. בלחץ של הרגע האחרון עלולים ליפול בין הכיסאות ערכים חשובים ובהיעדרם האירוע עלול להשתבש. ניסחנו עבורכם את הליסט התמציתי לבחירה וארגון