כמה גרם קנאביס מקבל מטופל ממוצע בישראל

כדי לדעת את התשובה לשאלה הזו, צריך קודם כל להבין מתי בעצם מוחלט האם מטופל ראוי לקבל אישור לקנאביס רפואי או שלא.

כאשר הגורם המטפל (ובראשו משרד הבריאות) מחליט כי כל ניסיונות הטיפול השגרתיים לא צלחו, המטופל מתחיל תהליך בירוקרטי לקבלת אישור לשימוש בקנאביס רפואי.

הקנאביס הרפואי נתפס בעיניי רבים כ"פתרון מוחץ" לכל בעיה שקיימת בימינו: אם אנחנו לחוצים, עייפים, מוטרדים מעניין מסוים בעבודה או אפילו פוגשים חבר שלא ראינו הרבה זמן, אין דבר יותר נחמד מלצרוך קצת שמן קנאביס רפואי. מהצד השני, עומדים אלה שמאמינים כי הקנאביס מזיק בטווח הארוך, הוא אינו פותר שום בעיה שלא יכולה להיפתר בדרך אחרת וכל אלה שדוגלים בשימוש בו הם פורעי חוק. על אף שמחקרים רבים ברחבי העולם הוכיחו כי הקנאביס יעיל בפתרון בעיות רבות, החל מהפחתת כאב אצל חולי סרטן במהלך טיפולי כימותרפיה ועד מיגור תנועות לא רצוניות אצל חולי פרקינסון, השימוש החוקי בקנאביס ניתן לקבוצה מאוד מסוימת של אנשים, שעברו תהליך ארוך עד שזכו לאישור המיוחל.

 

יוסטון, יש לנו בעיה

כפי שציינתי מקודם, לאחר ש"תמו כל הקיצים" והניסיונות הפורמליים לטיפול בבעיה מסוימת, המטופל אמור לקבל את האישור לשימוש בקנאביס רפואי. מגוון הבעיות אשר מאפשרות למטופל לקבל מרשם לקנאביס רפואי הוא מגוון מאוד, ונע ממצב של פוסט טראומה, עד פיברומיאלגיה (בעיית כאב כרונית), סרטן בדרגה גבוהה, פרקינסון, אפילפסיה ועוד. לכל אחת מהמחלות האלה יש מגוון פתרונות ותרופות אשר ניתנים באופן מידי בבתי החולים, וכאשר אלה לא צולחים, ובכפוף לאישור משרד הבריאות, המטופל יקבל מרשם לקנאביס רפואי, בכמות שמתחילה החל מ20 גרם לשימוש חודשי.

 

בוחרים שלא להתקדם

הקול הרווח בציבור הרחב אומר כי במדינות רבות הלגליזציה קיימת שנים רבות, לאחר שהם כבר הבינו מה שפה "בוחרים להדחיק" והוא שאין כל דבר פסול בשימוש בקנאביס, ושההפך הוא הנכון והתרומות שלו לבריאות שלנו הן מגוונות. לראייה אפשר לטוס להולנד ולראות כיצד במגוון רחב של חנויות רחוב נמכרים זנים שונים של קנאביס וכן גם CBD שמן קנאביס, ועל כל אחד מהם מוצמד הסבר על הזן המסוים וההשפעות המדויקות שלו. השמרנים יגידו בתשובה כי אין כל דבר פסול בהתנהגות המדינה בסוגיה, וכי כל מי שצריך קנאביס רפואי יוכל לקבל מרשם, כמעט בלי בעיה, מי שבפועל לא מדויק, והפרוצדורה הלוגיסטית מעט מקשה על קבלת אישור חופשי.

 

אז כמה באמת צורכים כאן ?

התשובה מאוד תלויה בסוג הבעיה, ועל פי משרד הבריאות ב2014, חולה יקבל מרשם ראשוני ל20 גרם, כמות שעשויה להמשיך ולעלות עד ל50 גרם בהתאם לצורך. לעתים רבות חולים אונקולוגיים נחשבים כחריגים במקרה הזה, והם יתחילו מכמות של 30 גרם, ויעלו בהתאם לצורך. משרד הבריאות מנסה להימנע מהעלאת מינון שלא לצורך כדי להימנע ממצבים שכיחים שבהם המטופל חולק את פרחי הקנאביס עם בני משפחתו, שאינם הוכיחו צורך ואין הם זכאים לשימוש בקנאביס.

 

צמח רפואי

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אמסטרדם ראשית
חופשות
הפריפריה של אמסטרדם

הפריפריה של אמסטרדם מציעה לתיירים המגיעים להולנד הרבה מאוד אפשרויות. אמסטרדם קרובה באופן יחסי להרבה מקומות קסומים ומשגעים, המעבירים בצורה מושלמת את ההוויה ההולנדית, ששונה פעמים רבות מזו של מדינות

נותני שירות
כך תבחרו עורך דין מס הכנסה

ההבנה שביום אחד הפכתם להיות עברייני מס מבחינת רשות המיסים היא הבנה קשה, אך חשוב שתדעו: זה לא קרה רק לכם. אומנם זה נכון שיש גם הרבה מאוד עבריינים שעושים