כתב אישום בנהיגה בשכרות – איך להתמודד איתו

נהיגה בגילופין היא עבירה פלילית חמורה, עליה מוגש כתב אישום לבית המשפט הרואה בחומרה את העניין ומטיל על הנאשמים עונשים קשים.

כיצד מתמודדים עם כתב אישום כזה? על כך במאמר הבא.

 

העונשים על נהיגה בגילופין

כאשר אדם נתפס על נהיגה בשכרות ומוגש נגדו כתב אישום העונש המרבי יהיה פסילת רישיון נהיגה למשך שנתיים ויותר, קנס כספי והוא עלול על לקבל מאסר על תנאי או מאסר בפועל בהתאם לחומרת הדין. מעל פסילת רישיון של שנה, הנהג יידרש לעבור בדיקת כשרות נהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולעבור מבחן תיאורטי ומעשי בנהיגה. גם כאשר הנהג נתפס נוהג בגילופין ונדרש על ידי השוטר לעבור בדיקת ינשוף שהתוצאה שלה לא טובה, השוטר יוכל לבצע פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה למשך 30 יום ולהשבית את הרכב עליו הנהג נוהג לאותו פרק זמן, גם אם הרכב אינו שלו.

 

כיצד מתמודדים עם כתב האישום?

מרגע בו הנהג נתפס נוהג בשכרות הוא יתבקש לבצע כאמור בדיקת ינשוף לה אסור לסרב. כלומר, לא רק שהוא חשוד בעבירה פלילית, הסירוב לבדיקת ינשוף גם הוא פלילי. אותו הדין גם לגבי חשוד שיתבקש לבצע בדיקת דם. בניגוד לכך, ישנם שוטרים המבקשים בדיקות שאינן תקפות על פי החוק ולכן ניתן לסרב להן. למשל, הליכה בקו ישר, נגיעה עם האצבע באף כשהעיניים עצומות, עמידה בעיניים עצומות וכד'. הסכמה לבדיקות שאינן בדיקת ינשוף או דם יכולות לשמש כראיות ומכיוון שאינן תקפות אין לבצע אותן. בדיקת הינשוף בודקת את רמת האלכוהול בדם ולכן מי שעובר רמה מעל 240 מיקרו גרם ייחשב לשיכור. בדרך כלל כתב האישום יוגש מעל 290 מיקרו גרם אלכוהול. בכל מקרה בו מוגש כתב אישום יש לפנות באופן מיידי לעורך דין תעבורה מנוסה ומקצועי על מנת שיבדוק את הפעולות שבוצעו, את תקינותן ואת הנהלים על פיהן בוצעו הבדיקות לאיתור אלכוהול.

 

אלו שגיאות יכולות להיות בתהליך בדיקת שכרות?

בעת הבדיקות לגילוי נהג שיכור ייתכן שהשוטרים לא פעלו על פי הנהלים. האם הם הסבירו לנהג מה מהות הבדיקה וכיצד היא מתבצעת? האם הם פעלו על פי הוראות הנוגדות לחוק? האם החליפו את פיית הנשיפה? האם המתינו לתוצאות על פי הזמן הדרוש? האם מילאו את הטפסים כהלכה? וכיוצא בזה. גם תפעול מכשיר הינשוף צריך להיעשות על פי נהלים מדויקים ורק על ידי שוטר ולא מתנדב במשטרה או אדם אחר. כמו כן, המכשיר צריך להיות תקין ומתוחזק על פי הוראות היצרן. בנוסף לכך, ניתן לגבות עדות מעדים שהיו בשטח, לחקור את אנשי המעבדה על בדיקת הדם שבוצעה וכך להקל על העונש ולהסיר את הרישום הפלילי בניסיון להגיע לזיכויו המוחלט של הנהג.

 

שופט

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לב
בריאות
מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בגליובלסטומה חוזרת

גליובלסטומה הינו גידול סרטני ראשוני אלים במוח והוא מהגידולים הסרטניים השכיחים ביותר במוח. מדובר בגידולים שהתפתחו מתאי המוח עצמו ולרוב מקורם בתאי הגליה. גידולים מסוג זה יכולים להופיע בכל מקום

לוח מחיק
מאמרים כלליים
 5 טעויות שעושים בניסיון ללמוד שפה חדשה

לימוד של שפה חדשה הוא לא פשוט ולעיתים אף מורכב מאוד, אולם ישנן טעויות בסיסיות שמהן ניתן להימנע ובכך להקל על תהליך הלמידה. מהן? להלן הפרטים. לימוד שפה חדשה –