מדריך האייפון לא נטען

אם האייפון שלכם לא נטען אתם לא לבד. לכולנו זה קורה מדי פעם – מחברים את האייפון למטען אבל אין הטענה.

לפני ששוברים את הראש לגבי מהות התקלה ופונים למעבדת תיקונים (מה שכמובן כרוך בתשלום ובבזבוז זמן יקר)- יש כמה דברים שאפשר לעשות בבית כדי לפתור את הבעיה. לפניכם כמה מהסיבות הנפוצות ביותר לבעיות בהטענת טלפונים ניידים ודרכים לפתרונן העצמאי.

מכשיר מחובר למחשב

חשמל

בראש ובראשונה יש לבדוק שזרם חשמלי אכן מגיע למטען וזה יחסית פשוט – להכניס את המטען לשקע חשמלי אחר ולבדוק אם יש או אין הטענה:

  • אם יש הטענה סימן שמדובר בתקלה חשמלית נקודתית בשקע, כך שההטענה תוכתר בהצלחה במידה ותחליפו שקע.
  • אם אין הטענה מדובר בבעיה אחרת בתחום ההטענה, בעיקר בעיה בכבל.

במידה ואתם מטעינים את הטלפון באמצעות המחשב יש חבר את הכבל לשקע אחר במחשב. לרוב שקע ה-USB הקדמי לא מקבל חשמל ועדיף לנסות שקעים אחרים: השקע האחורי, כל שקע אחר שמסומן בכחול (שקע שמספק יותר אנרגיה משקע רגיל) או שקע שיש לידו סימן של ברק. 

כבל ההטענה

כבלי ההטענה של טלפונים ניידים ידועים לשמצה הודות לאורך חייהם היחסית קצר, כך שהם אחראיים לרוב הבעיות בתחום ההטענה. והאמת שקשה להאשים אותם כי כולנו סוחבים אותם אתנו לכל מקום – מה שיוצר לחץ על החיבורים וגורם לעייפות החומר.

לעיתים די בבעיה מינורית כדי לגרום לכבל להפסיק לעבוד כהלכה, למשל קריעה קלה בקצה או בגיד פנימי שנמתח בגלל גלגול או קיפול. בנוסף, כבלים לא מקוריים אינם איכותיים, לא עמידים וגורמים לטעינה איטית במיוחד.

לכן, מומלץ לרכוש מספר כבלים איכותיים (עדיף ממעבדת תיקונים מקצועית כמו מובילאב) ולדאוג שהם יהיו בהישג ידכם כדי להבטיח זמינות תמידית.

שקע הטעינה

שקע הטעינה של הטלפון נחשב לאלמנט רגיש שרגיש לאבק וללכלוך. כדי לשלול את האופציה הזו כמקור הבעיה יש לעשות דבר פשוט – לנקות באמצעות קיסם בעדינות את השקע.

במידה והתקלה נמשכת ייתכן ויש ניתוק בין השקע ללוח הראשי, למשל בגלל פינים שהתעקמו עם הזמן. לצערכם בבעיה כזו אין אפשרות לטפל לבד וחייבים לפנות למעבדת תיקונים לצורך כך.

סוללה

אמנם כיום טלפונים ניידים מצוידים בסוללות "ליתיום-יון" שמבטיחות פעולה לאורך זמן ארוך, אבל גם הן לא מחזיקות מעמד יותר משלוש שנים. לכן, במידה וכל הבדיקות לעיל (חשמל, כבל, ושקע) יצאו תקינות ועברו יותר משנתיים מקניית הסוללה – כדאי לרכוש סוללה מקורית חדשה.

אם טרם עברו שנתיים ומראה הסוללה אינה כרגיל (למשל נפוח, מעוות וכו') – מומלץ גם כן לרכוש סוללה חדשה ובינתיים לא להטעין את הטלפון כדי למנוע התלקחות.

בכל קניית סוללה חדשה כמובן עדיף לרכוש סוללה מקורית משתי סיבות – סוללה לא מקורית פועלת פחות זמן והיא פחות איכותית.

לפרטים נוספים: https://www.dira-deal.co.il/

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מזרח תיכון ראשית
פיננסים
שלום במזרח התיכון: מה המשמעויות הכלכליות?

בשבועות האחרונים נחתמה עסקת נורמליזציה בין איחוד האמירויות למדינת ישראל. עסקה זו עוררה תחושות חזקות ביחס לאפשרויות והזדמנויות כלכליות חדשות שייפתחו בפנינו. על פניו אכן נראה שהשידוך בין המשאבים העצומים

מתי נצטרך לפנות לנוטריון
נדל"ן
מתי נצטרך לפנות לנוטריון?

הרבה מאיתנו מכירים את המושג "נוטריון" אבל לא באמת יודעים מה הוא אומר ומתי צריך לפנות אליו. אז למעשה, נוטריון הינו גורם משפטי חשוב אשר מעניק שירותים שונים הקשורים לאימות

אנשים מדברים
נותני שירות
3 משפטים שאסור להגיד בראיון עבודה

עומדים לקראת ראיון עבודה? המומחים שלנו כאן כדי להעניק לכם את כל המידע הרצוי בכדי להתקבל לעבודה, כך שהתהליך הזה יעבור במהרה וכי תוכלו להתקבל לעבודת החלומות. קבלה לעבודה –