מה הקשר בין נזקי גוף ותביעות ביטוח

תביעות על נזקי גוף מוגשות כאשר מוכיחים נזק גופני הנובע כתוצאה ממחדל או רשלנות מול האחראים על הנזקים. מה הקשר בין נזקי גוף לבין תביעות ביטוח – על כך במאמר הבא.

 

מה הקשר בין תביעות ביטוח ונזקי גוף?

גופים פרטיים וציבוריים רבים מכוסים מבחינה ביטוחית כאשר אנשים נפגעים. הביטוחים הללו הם אלו שמשלמים את הפיצוי עבור הפגיעה. למשל, אדם הנפגע כתוצאה מהחלקה, ממפגע תעבורתי, תחזוקה לקויה ומחדלים אחרים במקומות כמו אולמות אירועים, מועדונים, בריכות פרטיות, בתי מלון, קייטנות וכד', יגיש תביעה לחברות המבטחות את הגופים.

אדם שנפל ברחוב ונגרם לו נזק גופני יתבע את חברת הביטוח של הרשות המקומית, תלמיד שנפגע במוסד החינוכי או מחוצה לו יתבע את הביטוח לתאונות אישיות שמעניק לכך כיסוי, אדם שנפגע מרשלנות רפואית יתבע את הביטוח של המוסד הרפואי, אדם שנפגע מתאונת עבודה יתבע את הביטוח הלאומי ובמקרים מסוימים גם את המעביד. כאשר אדם מבקר בבית פרטי ונפגע מנפילת מכשיר, החלקה או נשיכת כלב ולאחראי על המחדל יש ביטוח צד ג', התביעה תוגש לחברת הביטוח וכן הלאה.

 

ההתנהלות מול חברות הביטוח

התביעה אותה מגישים לחברות הביטוח באופן עצמאי אינו נושא בתוצאות טובות מאחר וחברות הביטוח נמנעות מלשלם את כל הפיצוי המגיע לנפגע עבור נזקי גוף. לפיכך, פנייה לעורך דין נזקי גוף היא הדרך היעילה ביותר לזכות בפיצוי ראוי. עורך דין בקיא ומנוסה בהתנהלות מול חברות הביטוח, מכיר את כל הבירוקרטיה וההליך המשפטי ויכול לייצג את התובע הכי טוב.

ייתכן ועורך הדין יגיע לפשרה עם חברת הביטוח וייתכן שיגיש תביעה משפטית במידה והפשרה לא תשתלם לתובע. חשוב לבחור בעורך דין הבקיא בתחום התביעה. למשל, בתאונות עבודה עורך הדין צריך לייצג את התובע מול הביטוח הלאומי, במידה ומדובר על תאונת דרכים, עו"ד תאונות דרכים יוכל לסייע יותר בתביעות נזקי גוף מול חברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע, עו"ד נזקי גוף יסייע בתביעות מול חברות הביטוח של גופים ציבוריים ופרטיים וכד'.

 

כיצד נקבע הפיצוי של חברת הביטוח?

הפיצוי במקרה של נזקי גוף מורכב מכמה פרמטרים. פיצוי על דרגת הנכות שנקבעה לנפגע הכוללת את הנזקים הגופניים, הנפשיים, צלקות ופגיעות המגבילות את הנפגע. בנוסף, פיצוי על אובדן כושר עבודה זמני או צמית, פגיעה בכושר ההשתכרות ועוגמת נפש.

בין היתר חברת הביטוח צריכה לגלם בפיצוי את ההחזר על ההוצאות הרפואיות וההשתקמות של הנפגע כמו הוצאות על תרופות, טיפולים רפואיים ומשלימים, אשפוזים, ניתוחים וכיוצא בזה. לפיכך, יש לשמור על כל הסיכומים הרפואיים, ההפניות והקבלות.

כשמדובר בצלקות כתוצאה מהפגיעה מומלץ לצלם ולמדוד אותן. התיעוד של האירוע באופן כללי הוא בר חשיבות על מנת להוכיח לחברת הביטוח שהנזק הגופני נגרם כתוצאה מהמחדל.

פציעה אישית

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אנשים מדברים
נותני שירות
3 משפטים שאסור להגיד בראיון עבודה

עומדים לקראת ראיון עבודה? המומחים שלנו כאן כדי להעניק לכם את כל המידע הרצוי בכדי להתקבל לעבודה, כך שהתהליך הזה יעבור במהרה וכי תוכלו להתקבל לעבודת החלומות. קבלה לעבודה –

משלוחים והובלות
הובלה בבני ברק

בני ברק היא עיר מאוד מרכזית בארץ, שנושקת לעיר רמת גן ומאופיינת בפקקי תנועה לא מעטים. צירי התנועה של בני ברק עמוסים לא פעם, מה שמחייב בחירת חברת הובלת מקצועית