מה זה שיקום הפה?

שיקום פה אצל רופא שיניים יכול להתבצע בשלל דרכים וטיפולים, תלוי באזור הפגוע של המטופל. הפה שלנו אמור להיראות תקין, בריא ולתפקד בצורה פונקציונלית שלא תכאיב לנו. הקריטריונים לפה תקין לרוב מתחילות ונגמרות בשתי לסתות עם קשתות שיניים ישרות ושיניים ללא חורים, או חוסר בשיניים. אז אם אתם מוצאים את עצמכם עם כאב מתמשך בפה, הגעתם למקום הנכון – במאמר זה נסביר לכם על הכל אודות שיקום הפה. 

 

מה הם הקריטריונים עבור שיקום פה?

לא כל אחד קם בבוקר ומחליט שעליו לשקם את הפה. לחלקנו זה לוקח יותר זמן, בעיקר כאבים, עד שמגיעים להחלטה שהגיע הזמן לטפל בעצמנו אחת ולתמיד בצורה ראויה.

אלו הסימנים:

  • שתי קשתות השיניים שלכם אינן תואמות
  • סגר פה שאינו ישר
  • בעיות חניכיים שונות
  • יחס לא מתאים של השיניים אחת לשנייה
  • צבע שיניים לא אחיד
  • שיניים שבורות ואו הרוסות

בכל המקרים הללו יש צורך לטיפול ושיקום הפה. על מנת לבצע שיקום פה בצורה הטובה ביותר, ניתן לפנות למיטב רופאי השיניים והמומחים, ביניהם ד"ר דורון בר חן שיוכל לעזור ולתת לכם מענה ופתרון.

 

מה הפתרון לבעיה?

לעיתים הבעיה היא נקודתית ונוכל לטפל בה באמצעות טיפול אחד. אלו הפתרונות האפשריים לבעיות שכיחות בפה שלנו, דבר שתופס אותנו לא מעט.

    • שן חסרה – לרוב הרופא ימליץ על גשר לשיניים הסמוכות כדי להצמידן ולהסתיר את החור. או לחילופין ימליץ על שתל בודד, דבר שלא יפגע בשיניים הסמוכות.
  • מספר שיניים חסרות – ההמלצה הרפואית היא שתלים באזור השיניים החסרות. השתלת השיניים יכולה להתבצע גם ביום אחד בשיטה מיוחדת או באמצעות שיקום קבוע באותו היום.
  • בעיה אסתטית בקדמה הפה – ניתן לבצע גשר זירקוניה בשיניים הקדמיות.

 

איך מתבצע הליך השיקום?

שיקום הפה הוא בעצם טיפול בכל הליקויים הקיימים בפה שלנו. סל טיפולים כולל שיכול להתחיל מסתימה, הלבנת שיניים ועד שתלים דנטליים, גשר, ציפוי שיניים וכן הלאה. כל אבחנה וליקוי שהרופא מוצא בפיכם צריך להיות מגובה בהוכחות ואבחנות שהרופא נותן. לצורך האבחנות יש לבצע צילומים בפה. הצילום הראשוני הוא סטטוס פריאפיקלי.

מדובר בסדרת צילומים הנותנת תמונה מלאה של השיניים. כולל כותרות ושורשים. דבר המלמד על מצבן של השיניים. לעיתים הרופא נדרש בתמונה רחבה יותר של הלסתות, ויבצע צילום פנורמי. בצילום זה ניתן לראות שלא ניתן לראות בצילום סטטוס, כמו שיני בינה כלואות. במידה ויש צורך בהשתלות שיניים, יבוצע צילום CT.

 

לאחר הצילום

לאחר הצילום ואבחון הבעיות הקיימות בפה, הרופא ניגש לעבודה. את תכנית הטיפול מתווה אך ורק רופא העוסק בשיקום פה. הוא יודע מה התכנית הכללית ומה היא דורשת. אותו רופא גם קובע את עקרונות הטיפול, מה מטרות הטיפול ומה התוצאה הסופית הרצויה שעליו להגיע בשיקום הפה שלכם. זכרו כי הרופא אצלו אתם מבצעים את הבדיקה ואת השיקום אמור להיות רופא מוסמך לשיקום הפה.

השתלת שיניים

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אוליווד - חנות ריהוט בעיצובים חדשניים
רהיטים
אוליווד חנות רהיטים עם עיצובים חדשניים!

בעולם שבו רהיטים הפכו לחלק בלתי נפרד מהביטוי העצמי, חנות רהיטי אוליווד מתגלה כמגדלור של חדשנות ומצוינות עיצובית. עם מחויבות לקיימות, שילוב של סגנונות מגוונים והתמקדות בכושר המצאה פונקציונלי, אוליווד

סקודה חדשה
רכב
הדגמים החדשים של סקודה כבר כאן

מחפשים רכב אמין, בטיחותי וחסכוני? הדגמים החדשים של חברת סקודה כבר כאן, ולכם יש את ההזדמנות להתחדש ברכב רכב – בתנאי מימון נוחים המותאמים בדיוק לתקציב. מעוניין לרכוש רכב חדש?

משקל
עריכת דין
2 קריטריונים להגשת תביעת נזיקין

אם מטרת המשפט הפלילי היא להרתיע, להעניש ולשקם, הרי כשמדובר בתביעת נזיקין, הדגש המרכזי הוא על הניזוק. הפיצוי הכספי הינו הסעד העיקרי בתביעת הנזיקין ומטרתו להשיב את הניזוק למצב שהיה