מה עושה בדיוק סטנדאפיסט לאירועים?

מופע סטנדאפ הוא דרך נהדרת למלא את הזמן בצחוק ולשכוח את כל הצרות למשך כשעה-שעתיים. זו אחת הסיבות שמופעי סטנדאפ הפכו לפופולריים באירועים פרטיים או באירועי וועדי עובדים ואירועי חברות. המאמר יפרט מה בדיוק עושה הסטנדאפיסט לאירועים.

 

מה עושה סטנדאפיסט באירועים בשונה ממופע במועדונים?

כשמדובר על הופעת סטנדאפ במועדונים יש לשריין כרטיסים מראש, לחפש מקום חנייה ולשבת עם אנשים זרים לחלוטין באולם. הבדיחות והאלתורים של סטנדאפיסט במועדונים הן בדיחות כלליות הקשורות לרוב למצבים חברתיים משותפים, לגידול ילדים או למצב הפוליטי בארץ.

כאשר מזמינים הופעה לאירוע פרטי לרוב מדובר על יום הולדת, יום נישואין, ערב עם חברים, בת או בר מצווה או מסיבת רווקים. השוני הוא בהרכב האנשים ובבדיחות המשותפות. כולם מכירים את כולם ויכולים לצחוק על אפיזודות פרטיות כך שכולם יבינו אותן. כאן התפקיד של הסטנדאפיסט הוא לאלתר באמצעות מידע קודם על הרכב האנשים ומה שבאמת מצחיק אותם.

 

איך בונים מופע שמתאים לכולם?

מאחר והסטנדאפיסט מקבל אינפורמציה על אופי הקהל הפרטי, הגיל וההרכב, הוא יכול ליצר אינטראקציה טובה יותר עם הקהל ולבנות תכנית אישית שתדבר אל כולם. במילים אחרות, המופע תפור למידותיו של הקהל ולמה שגורם להם להרמוניה.

אם למשל מדובר במשפחה מורחבת, מופע סטנדאפ הוא הזדמנות מצוינת לגיבוש משפחתי ולהעלאת זיכרונות מהילדות באמצעות בדיחות ומערכונים. בנוסף, במופע כזה יהיה יותר שיתוף פעולה של הקהל כי האווירה היא משפחתית ולא מתביישים לספר או לענות על שאלותיו של הסטנדאפיסט.

 

כיצד בנוי מופע סטנדאפ לאירוע פרטי?

מופע סטנדאפ לאירועים בנוי מסיפורים ואנקדוטות מצחיקות שאוהבים להיזכר בהן. ישנה התאמה לקהל על מנת לייצר אינטראקציה ואווירה טובה. למרות זאת, הסטנדאפיסט לוקח בחשבון רגישויות מסוימות. לפיכך, הוא צריך לדעת מראש על מה לא לצחוק. למשל, אם במשפחה יש חד הוריים או חד מיניים, אם מישהו עבר טראומה שהנושא שלה כאוב וכיוצא בזה.

 

סטנדאפיסט לאוכלוסיות הומוגניות

לעיתים יוצא לסטנדאפיסט להופיע מול אנשים דתיים או ילדים ולכן עליו להתאים את עצמו לקהל. כלומר, לא לנבל את הפה, לא לדבר על גסויות ולשמור שהבדיחות לא יגלשו לנושאים שאינם מתאימים למגזרים אלו. למשל, סטנדאפיסט לבר מצווה צריך להתאים את עצמו לגיל זה ולדבר על מה שקרוב לילדים. אצל קהל דתי רצוי לא לצחוק על מצוות כמו שמירת השבת או אוכל כשר על מנת שלא לפגוע ברגשותיהם.

 

התאמה אישית – זה כל הסיפור!

לסיכום, כדי שהמופע יהיה מוצלח וכדי שאנשים יחייכו ויהיו מרוצים, הסטנדאפיסט צריך להיות ער לקהל שלו ולנהוג במשנה זהירות וביחד עם זה גם להצחיק. אומנם לא צריך להגזים, אך גם לא צריך להופיע בצורה בנאלית כי בכל זאת הקהל מצפה לצחוקים ולכייף באירוע.

סטנד אפ קומיקאי

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תלמידים
לימודים
6 טיפים לסטודנטים שישנו את חווית הלימודים!

"כל ההתחלות קשות" – במיוחד התחלת הלימודים האקדמיים – באוניברסיטה או במכללה. לימודי תואר עלולים להיות מאתגרים, ולכן אספנו עבורכם מספר טיפים שיהפכו את שנת הלימודים שלכם להרבה יותר קלה,

אמן חושים לוועדי עובדים וכנסים

בכל מקום עבודה מאורגן, אחראי בדרך כלל וועד העובדים על ארגון המסיבות, ערבי ההווי וימי עיון בנושאים מסוימים. מקומות עבודה שיש בהם מספר גדול של עובדם, מארגנים מעת לעל גם

מיתוג עסקי
עסקים
מה כולל מיתוג עסקי? איך עובד התהליך?

על מנת לשווק את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר, לגרום לכמה שיותר אנשים להכיר אותו, להגדיל את תפוצת המוצרים והשירותים אותם אתם מספקים, כדי שבסופו של דבר תוכלו לראות את