מי יכול לקבל פטור ממס רכישת דירה?

מערכות מיסוי הן חלק משמעותי מקיום של מדינה. מדינה מגייסת כספים באמצעות מיסים לצרכים שונים, כמו הענקת ביטחון, חינוך ושירותי בריאות ותחבורה ציבורית לאזרחים. כל מדינה מטילה מיסים בצורה שונה, ואוכפת את חוקי המס השונים שלה בצורה בה קבעו המחוקקים באותה המדינה.

ישנם מקרים שונים בהם אזרחים מסוימים יכולים לקבל הנחות או פטורים ממיסים מסוימים. גם במדינת ישראל, ישנם אנשים שזכאים לפטורים ולהנחות כאלו. במאמר הבא נסביר מי זכאי לפטור ממס רכישת דירה.

 

מס רכישה

מס רכישת דירה, הידוע גם כמס רכישה בקצרה, הוא מס שגובה המדינה מאזרח שרוכש זכויות של נכס מקרקעין. נכסי מקרקעין אלו נכסים שאין להם ניידות ממשית מהקרקע. דירה למשל היא הדוגמא הטובה ביותר לנכס מקרקעין. גם אם היא לא צמודה לקרקע, אי אפשר להזיז דירה ממקום אחד בו היא ממוקמת אל מקום אחר.

מס רכישה משולם לפי מדרגות מס שונות. המס אותו יש לשלם למדינה נגזר מהמחיר של נכס המקרקעין שנרכש. מס רכישה הופך עסקת מקרקעין, שגם ככה יקרה מלכתחילה, לעוד יותר יקרה. החוק קובע שאזרחים מסוימים יכולים לקבל פטור או הנחה ממס זה. בררו עוד על הטבות כאלו באתר קול הזכויות – לילדים עם צרכים מיוחדים.

 

הורים לילדים נכים

הורים שהילדים שלהם סובלים מלקויות מסוימות, שקבועות בחוק, יכולים לקבל גמלת ילד נכה מהביטוח הלאומי. הגמלה הזאת מגיעה במספר שיעורים שונים: 50%, 100%, 112%, 188% ו-235%. האחוזים הללו נקבעים על ידי וועדה רפואית של הביטוח הלאומי, והם מתורגמים לגמלה כספית המתקבלת מדי חודש.

ככל שהלקות ממנה סובל הילד חמורה יותר, כך הסבירות שהוא יקבל גמלה בשיעור גבוה יותר היא גבוהה יותר. שיעור הגמלה לא משפיע רק על התשלום הכספי שיקבלו הורי הילד.

החוק קובע שהורים של ילד שמקבל גמלת נכות בגובה של 100% או יותר, זכאים לקבל פטור מהמדרגה הראשונה של מס הרכישה. על המדרגות הבאות הם ישלמו מס של 0.5% בלבד – אחוז נמוך באופן משמעותי מאשר האחוז שנדרש לשלם במקור.

 

עיוורים ולקויי ראייה

גם אזרחים עיוורים או אזרחים הסובלים מלקויות ראייה יכולים לקבל פטור ממס רכישה. הפטור אותו הם יקבלו זהה לפטור שיקבלו הוריו של ילד המקבל גמלת נכות. כדי להיות זכאי לפטור, על האזרח להיות בעל תעודת עיוור או תעודת לקויי ראייה. תעודה זו מתקבלת רק במקרי עיוורון, או מקרי לקות ראייה חמורים ומשמעותיים.

 

נכים

גם אזרחים הסובלים מנכות זכאים לפטור ממס רכישה. האזרחים הללו הם אזרחים שנקבעו להם 100% נכות, או 90% על סמך כמה נכויות ביחד. אזרחים שדרגת אי ההשתכרות שלהם היא 75% לפי הביטוח הלאומי, או שהם קטועי גפיים או בעלי שיתוק עם 50% נכות לפי הביטוח הלאומי, זכאים גם כן לפטור הזה.

מס רכישת דירה

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
טכנולוגיה
5 דברים שחייבים בכל הקמה של מעבדה

הקמת מעבדה היא אירוע מרגש הדורש התייחסות מדוקדקת ותשומת לב לגורמים רבים על מנת להבטיח פונקציונליות ובטיחות מרביים. רכישת ציוד איכותי הוא בסיס לפעילות תקינה של כל מעבדה ולהבטחת תוצאות

משקל
עריכת דין
2 קריטריונים להגשת תביעת נזיקין

אם מטרת המשפט הפלילי היא להרתיע, להעניש ולשקם, הרי כשמדובר בתביעת נזיקין, הדגש המרכזי הוא על הניזוק. הפיצוי הכספי הינו הסעד העיקרי בתביעת הנזיקין ומטרתו להשיב את הניזוק למצב שהיה

מס על ירושה
פיננסים
מס על ירושה בארה"ב – זה מה שאתם צריכים להכיר

ארה״ב, להבדיל ממדינות אחרת ומדינת ישראל בפרט, מטילה מיסים על ירושות ומתנות של אזרחים אמריקאים. מיסים אלה מוטלות על ירושות ומתנות על שווי נכסי המנוח בעת פטירתו. דיווח על עיזבון

כיסויים ביטוחיים
ביטוחים
כך תבינו בדיוק מה מכסה הביטוח שלכם

ביטוח הוא היבט חיוני בחיינו, המספק הגנה כלכלית מפני אירועים בלתי צפויים. עם זאת, הבנת הכיסויים הביטוחיים עלולה להיות לעתים קרובות מבלבלת וסוחפת. עם שפע של פוליסות ומינוחים, חשוב לקבל