נפצעת במהלך עבודתך ואתה מתקשה לסיים את החודש? בוא לראות איך ניתן לעזור לך

העבודה ממלאת תפקיד חשוב בחיינו, כאשר המשכורת החודשית מאפשרת לנו לשמור על שגרת ואיכות חיים נאותה ומכובדת. מטבע הדברים, כאשר כושר ההשתכרות שלנו נפגע כתוצאה מתאונה, פציעה או מחלה, הרי שמדובר במכה כלכלית רצינית. בנקודה זאת, כדאי להכיר את הזכויות המגיעות לנו

 

פציעות ותאונות במסגרת העבודה

העבודה ממלאת תפקיד חשוב בחיינו, כאשר עוד בשלבים המוקדמים לחיינו, אנחנו מתכננים, לומדים ומתכוננים לקראת העבודה המתאימה ביותר עבורנו, שתהווה מקור הכנסה שיאפשר לנו ולמשפחתנו, לקיים שגרת חיים נאותה.

מטבע הדברים, שגרת החיים מזמנת לנו לעיתים גם אירועים פחות נעימים, כמו תאונה, מחלה או פציעה, אירועים היכולים להשפיע באופן חלקי או מלא, על כושר ההשתכרות שלנו. כאשר אירועים אלו מתרחשים במסגרת העבודה, הרי שכדאי להכיר את הזכויות המגיעות לנו, כך שנוכל לקבל פיצויים בהתאם.

 

אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא ביטוי המתייחס למצבים בהם כושר ההשתכרות שלנו נפגע, באופן המונע מאיתנו להמשיך ולעסוק באותו תחום עיסוק בו עסקנו לפני האירוע או בעיסוק סביר אחר, המתאים להכשרתו של האדם הנפגע, השכלתו וניסיונו.

אובדן כושר עבודה יכול להיות מלא או זמני, כאשר המשמעות של אובדן כושר עבודה זמני הוא שהאדם הנפגע יכול לחזור לעבודתו לאחר פרק זמן מסוים. במסגרת תביעת אובדן כושר עבודה, יש להוכיח כי כושר ההשתכרות נפגע בשיעור של לפחות 75% וכי חלה ירידה בהכנסות בשיעור של לפחות 25%.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה

במסגרת תביעת אובדן כושר עבודה, ניתן יהיה לתבוע את המוסד לביטוח לאומי, כאשר במקרים מסוימים, ניתן יהיה לתבוע את חברות הביטוח הפרטיות, כמו במקרים של רכישת פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה פרטיות ונספחים המתייחסים לאובדן כושר עבודה בביטוחי חיים וקרנות הפנסיה.

פוליסות הביטוח הפרטיות מספקות לרוב כיסויים נרחבים יותר ומותאמים אישית למצבו ועיסוקו של המבוטח ויחד עם זאת, חברות הביטוח נוטות פעמים רבות לדחות את תביעות אובדן כושר העבודה, בשל אי קיום תנאי הביטוח, טענות להסתרת מידע רפואי ו/או פרטי של המבוטח ועוד.

 

הדרך למימוש הזכויות שלכם עוברת דרך עו"ד אובדן כושר עבודה

לירידה בכושר ההשתכרות יכולה להיות השפעה מהותית על איכות החיים שלנו ולפיכך, חשוב להכיר ולמצות את מלוא הזכויות המגיעות לנו במקרים כאלו. בכדי להבין מהן האפשרויות המשפטיות המומלצות ביותר העומדות בפנינו, מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד המתמחה בתביעות אובדן כושר עבודה, שיסייע וילווה אתכם, עד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיכום

תאונות, פציעות ומחלות, הם לצערנו מקרים שכיחים למדי ומלבד השפעתם על מצבנו הבריאותי, עלולים גם להשפיע על כושר ההשתכרות שלנו. במקרים כאלו, ניתן יהיה להגיש תביעת אבדן כושר עבודה כנגד ביטוח לאומי או חברות הביטוח הפרטיות ובכדי לוודא מהו הצעד המומלץ ביותר, מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד המתמחה בתביעות אובדן כושר עבודה.

נפגע במהלך עבודתך

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ייעוץ בהקמת עסק​
מאמרים כלליים
ייעוץ בהקמת עסק​ – מה לקחת בחשבון?

הקמת עסק היא עסק לא פשוט בכלל, ובמבט ראשוני התהליך הזה באמת יכול להראות כמאיים וזר, במיוחד אם מדובר בעסק הראשון שלכם. בדיוק מהסיבה הזו, רבים בוחרים לשכור שירות של

שולחנות וכיסאות
נדל"ן
4  יתרונות ברכישת זיכיון לבית קפה

אם אתם מחפשים לעשות כסף ויש לכם חלום לפתוח בית קפה משלכם, ההמלצה היא לרכוש זיכיון לבית קפה ולא לפתוח בית קפה עצמאי מאפס. ענף המסעדות ידוע בסיכון הגבוה שהוא

מִקרֶה
אירועים
איך מארגנים חגיגה מושלמת לילדים?

חגיגה לילדים בימי הולדת, מסיבות כיתה וסתם אחר צהרים של כייף הם סיבה למסיבה שצריכה להיות מאורגנת בקפידה ומתאימה לאופי ולגיל של קהל היעד. המאמר יסביר איך מארגנים חגיגה מושלמת

חברת הדברה
הדברה
איך מזהים חברת הדברות אמינה?

בשנים האחרונות חלו שינויים חיוביים בעולם ההדברה כאשר נכנסה לשימוש ההדברה הירוקה והפכה לפופולרית וכן חומרי הדברה המכילים זרחן אורגני המסכן חיי אדם – הוצאו מהחוק. רובנו שמענו על מקרי