עברתי תאונה בעבודה – מה סדר הפעולות?

תאונת עבודה היא תאונה או פגיעה שחלה במהלך העבודה, בדרך אליה וממנה, או בעקבותיה ככלל. תאונת עבודה יכולה להיות הן תאונות ופגיעות ממשיות, הן מחלות מקצוע וחשיפה לחומרים מסוכנים בעבודה, והן מחלות נפשיות שפותחו בעקבות העבודה וסביבתה. במקרה שחוויתם תאונת עבודה, ייתכן ומגיעים לכם פיצויים מביטוח לאומי, ואף מן תביעת המעביד או חברת הביטוח הפרטית שלכם. לאחר קיום התאונה יש להגיש תביעה מפורטת יחד עם כל המסמכים הרפואיים הנדרשים, כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם לפי החוק. לפניכם קצת על עברתי תאונה בעבודה – מה סדר הפעולות?

 

מה היא תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה מסוימת שגרמה לפציעה או לנזק, במהלך העבודה או בעקבותיה, כלומר גם בדרך אליה או ביציאה ממנה. תאונות עבודה שגרמו נזק לעובד עשויות לזכות אותו במגוון זכויות, הטבות כלכליות ופיצויים שונים. זאת מאחר והפציעות עלולות לגרום לו לבעיות בפרנסה ובהמשך העבודה.

תאונות העבודה יכולות להיות הן פיזיות והן נפוצות, כאשר הנפוצות שבהן הינן פגיעות ראש וחבלות, פגיעות צוואר וגב, וכן פגישה נפשית בעבודה כמו דיכאון ופוסט טראומה מאירועים בה. במידה וספגתם תאונת עבודה, מומלץ לפנות לעורך דין תאונות עבודה ולממש את הזכויות המגיעות לכם לפי החוק.

 

מה לעשות במידה ועברתי תאונה בעבודה?

במידה ועברתם תאונה בעבודה, חשוב לעקוב אחרי מספר שלבים כדי לקבל את הפיצויים והזכויות המגיעות לכם. בשלב הראשוני תצטרכו להגיש תביעת תאונת עבודה כנגד הביטוח הלאומי וכנגד המעביד. במידה ואתם מחזיקים בחברות ביטוח פרטיות, תוכלו לתבוע פיצויים עקב תאונה בעבודה גם משם.

לכן במידה ועברתם פגיעה בעבודה, הדבר הראשון לעשות הוא להגיש תביעה לביטוח לאומי כדי למממש את הזכויות שלכם, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המומחה בתאונות עבודה, כדי להבין מה האפשרויות ומה הבירוקרטיה שעליכם למלא. לפניכם השלבים המרכזיים שיש לבצע לאחר הפגיעה:

 

  1. יש למלא באתר ביטוח לאומי את טופס התביעה הרלוונטי של תאונות עבודה. תצטרכו למלא שם פרטים אישיים, ואת כל הפרטים הרלוונטיים על פרטי הפגיעה והטיפולים הרפואיים. גם פרטים על מיקום העבודה והאירוע או התאונה עצמם.

 

  1. תצטרכו להוסיף לטופס התביעה הרלוונטי גם צילומים של הפגיעה, תוצאות בדיקות, אישורים וחוות דעת רפואיות, כל מה שיש בידיכם ויכול לעזור לביטוח הלאומי להבין את הפגיעה ואת עומקה. את הטופס ניתן להגיש באתר באופן מקוון ועצמאי, תוך צירוף כל המסמכים יחד עמו.

 

  1. לאחר הגשת התביעה, תקראו לוועדה רפואית שתבדוק מה בדיוק גודל הנזק ועד כמה אתם באמת מוגבלים מלהמשיך לעבוד. אלא יקבעו לכם את אחוזי הפגיעה ובהתאם גם את גודל הקצבה והפיצויים, ומשך קבלת הפיצויים. בוועדה הרפואית, תידרשו לבדיקות גופניות, וכן להסביר ממה אתם סובלים, מתי זה קרה, ובגדול לחזור על כל הפרטים של התביעה מול הרופא או צוות הרופאים שמקבל אתכם.

אילוסטרציה של עובד אחרי תאונת עבודה

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תופרת
מכונות ובדים
איך לבחור מכונת תפירה?

בחירה של מכונת תפירה היא בחירה לא פשוטה, ועל כן אנחנו כאן בכדי להעניק לכן את הפרטים החשובים ביותר לצורך בחירה במכונת תפירה אשר תהיה משתלמת ואיכותית. מכונת תפירה –

תינוקת בהריסה
מתנות
מתנות מיוחדות להורים חדשים

שוברים את הראש לגבי מתנה ייחודית להורים? באמצעות יועצת שינה לכמה שעות, ניתן להעניק להורים הטריים את המתנה הטובה ביותר – שינה רציפה לכל אורך הלילה. מתנות מיוחדות להורים החדשים

שטר חוב
כללי
6 חסרונות לשימוש בשטר חוב

שטר חוב נחתם על ידי שני צדדים – חייב ונושה. לרוב, מדובר על שוכר דירה ועל משכיר הדירה. המטרה של שטר החוב היא להוות בטוחה עבור המשכיר, למקרה בו השוכר