רישיון למנוף סל – האם צריך והאם זה כדאי?

אם יש לכם צורך לעשות עבודות בגובה, או שהינכם מתעניינים בקריירה מסוג זה, ראשית כדאי לדעת על קיומם של מנופי סל. בעזרת מנופי סל אנשים יכולים לעלות לגובה ולבצע עבודות בגבהים מרשימים. עבודה מסוג זה אומנם בטיחות על מנופי סל, אך בכל זאת מדובר על עבודה במיקום בעל סיכון ועל כן יש צורך ברישיונות מסוימים.

 

מהו מנוף סל

מנוסי סל הם מנופים בעלי זרוע ארוכה (יכולה להגיע עד כמה עשרות מטרים) ובסוף הזרוע מחובר סל. על הסל ניתן להעלות אנשים באופן בטיחותי (או ציוד, ואף ציוד כבד מאד במנופים מסוימים). בעזרת מנוף סל ניתן להגיע לגבהים שבדרכים אחרות יהיו כמעט בלתי אפשריים, ובנוסף במקומות בהם כמעט ואין שום דרך יצירתית אחרת להגיע לגובה.

 

מדוע צריך רישיונות

אמנם העבודה בגובה נעשית באופן בטיחותי באופן יחסי לשלל הפתרונות הקיימים לעבודה בגובה, או להעלאת מטענים לגובה אך הסיכון קיים והוא ברור. בישראל, כל עוד העבודה נעשית בגבהים של מעל ל- 2 מטרים בלבד, או אף בזוויות מסוימות ומסוכנות, העבודה נחשבת כעבודה בגובה. הסיכון הוא יחסית ברור – כאשר עובדים בגבהים ניתן לפעול ולהיפגע, להיפצע ואף יותר מכך. ישנם לא מעט מקרים בישראל כל שנה של פציעות עובדי גובה. גם אם המיקום נעשה על סל רחב עם גדר, עדיין תנועה לא נכונה, חוסר ידע או חוסר ריכוז עלולים לגרום לאסון.

 

אז מה צריך בעצם כדי לעבוד עם מנוף סל

ראשית, ישנו צורך ברישיון עבודה בגובה. כפי שניתן להבין מהאמור לעיל, עבודה בגובה היא לא פיקניק, ויש צורך בקבלת רישיון, אישור שאתה אכן יכול לעבוד בגובה. כך ניתן לקבל אסמכתא שאפשר לסמוך עלייך בגובה ושהינך אחראי. בהרבה מנופים, האדם אשר נמצא על הסל הוא גם שולט במנוף. מצד אחד זה בטיחוץי יותר אך מצד שני דורש ממנו מיומנות ולהיות בעל אסמכתא שהינו בקיא ויוד להפעיל את המכונה הזו. בנוסף, באופן ספציפי יותר למנופי סל אשר לשמם התכנסנו יש צורך ברישיון סוג ד'.

 

לעגורן

על מנת להפעיל עגורן יש צורך ברישיון מסוג ד'. רישיון זה מוגדר כרישיון מפעיל עגורן להעמסה עצמית. את הרישיון אמור ניתן להפריד ל- 2, בהתאם למשקל:
1. העמסה עד בין טון אחד לשניים.
2. העמסה בלי ההגבלה.

 

האם לכל מנוף סל יש צורך ברישיון

התשובה, באפן מפתיע או שלא, היא – לא. ישנם מנופים אשר דורשים רק בתעודת מינוי. מנופים אלו יוגדרו מעט אחרת מהאחרים – מכונות הרמה.

 

לסיכום

לסיכום, מנופי סל הם דרך בטיחותית להעלות עובדים לעבודה בגובה, או משאות כבדים לגובה. על אף הבטיחות היחסית, על מנת להפעילם יש צורך במספר רישיונות.

מנוף סל

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מסיבה של סטודנטים
אירועים
הפקת מסיבת סטודנטים – כל מה שצריך לדעת לפני

אין כמו מסיבת סטודנטים לשחרור הקתרזיס שמצטבר במשך הסמסטר, אז אנחנו מזמינים אתכם להכיר דרכים ושיטות להפוך את הפקת מסיבת הסטודנטים שלכם ללא פחות מאשר מושלמת והיסטרית. יאללה, בואו נגלה