רשלנות של עיריות – האם קיים דבר כזה?

מעידות, החלקות או נפילות יכולות לקרות לכל אחד ובכל זמן, לפעמים בגלל חוסר תשומת לב או הסחות דעת למיניהן. עם זאת, לעיתים תאונות אלו נגרמות שלא באשמתנו בגלל רשלנות של העירייה ויתכן שהיא זו שצריכה לפצות אתכם בפיצוי כספי. אך כיצד אפשר לדעת שהסיבה לתאונה היא רשלנות של העירייה? ומהם השלבים הנכונים על מנת להתלונן על המפגע ולדרוש פיצוי בצורה הטובה ביותר במידה ונפגעתם?

 

איך תדעו שמדובר ברשלנות של העירייה?

קשה לדרוש מהעירייה לתקן כל שבר או סדק, אך עם זאת פגיעה עקב רשלנות של העירייה מאפשרת תביעה לכספי פיצוי. רשלנות של העירייה מתבטאת בדרך כלל בנפילות וחבלות שונות הנגרמות ממפגע באזור ציבורי הנמצא תחת אחריות העירייה. המפגעים האלו יכולים להיות בור לא מסומן, משטח או פח זבל בולט שאינו נמצא במקומו, שבר או סדק במדרכה או אפילו תאורת רחוב לקויה, כל אלו יוצרים מכשול שעלול לגרום לתאונה והם עילה לתביעה מול הרשות המקומית בשל רשלנות מכיוון שלא דאגו להסיר את המפגעים או לתקנם בזמן. חשוב לשים לב שבכדי להוכיח שהמפגע נבע מרשלנות של העירייה צריך להיות מכשול לא תקין שגרם לתאונה, ולא על כל החלקה במדרכה אפשר לתבוע פיצויים אם לא היה משהו במדרכה שגרם לנפילה.

 

מהן סוגי הפגיעות?

רשלנות של העירייה אינה מתבטאת רק בפגיעה של הגוף, המכשולים השונים ותשתיות לא תקינות עלולים לפגוע גם ברכוש. רכבים למשל עלולים להיפגע מסדקים, בורות, מהמורות או מגרעות שונות בכביש, בתי עסק או רכוש פרטי אחר יכול להיפגע מתשתיות לא תקינות הנמצאות באחריות העירייה היוצרות נזק. למעשה, רשלנות של העירייה יכולה להתבטא בדרכים רבות והפגיעה יכולה להימצא הן בגוף והן ברכוש ובכדי לדעת היטב איך להתנהל במצב של פגיעה כדי להיעזר בייעוץ משפטי ולדעת היטב את השלבים החשובים שכדאי לעשות לאחר התאונה.

 

אז מה עליכם לעשות?

מיד לאחר הפגיעה הדבר החשוב ביותר הוא לאסוף ראיות, תחילה בצילום האזור והמפגע מזוויות שונות, התמונות הללו יכולות אחר כך להפוך לראיות בבית המשפט ולכן חשוב לאסוף הוכחות למפגע ולפגיעה מכיוונים שונים. לאחר שצילמתם את המפגע רצוי לקחת פרטים מכמה שיותר עוברי אורח שהיו עדים לתאונה או הימצאותו של מפגע בטיחותי בכדי שתוכלו להיעזר בהם אחר כך כעדיי ראייה, הנוכחות של עדים עשויה להקל עליכם בבית המשפט.

לאחר מכן חשוב ללכת לקבל טיפול רפואי גם אם אינכם בטוחים שהפגיעה חמורה מאוד, ראשית מכיוון שהפגיעה עלולה להסתבך בהמשך ושנית מכיוון שגם התיעוד הרפואי הוא חשוב במידה ואתם מתכוונים לתבוע את העירייה והוא נכלל כחלק מהראיות.

ההתמודדות המשפטית מול העירייה עלולה להיות מסובכת גם אם אתם בטוחים בתביעתכם ויש לכם הרבה ראיות, לכן מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין המתמחה בתביעות נזקין כמו למשל עו"ד אושיק אליהו, שיוביל אתכם בדרך הנכונה להתמודדות המשפטית מול העירייה ולפיצוי המקסימלי.

רשלנות של עיריות

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אמן חושים לוועדי עובדים וכנסים

בכל מקום עבודה מאורגן, אחראי בדרך כלל וועד העובדים על ארגון המסיבות, ערבי ההווי וימי עיון בנושאים מסוימים. מקומות עבודה שיש בהם מספר גדול של עובדם, מארגנים מעת לעל גם

שיווק דיגיטלי
כללי
לימוד שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי נחשב לתחום לימוד נפוץ שמושך אליו סטודנטים רבים. שכן, זה ידוע שתחום זה נמצא בצמיחה ויש בו צורך תמידי בעובדים חדשים. מדריך זה עולה לרשת, כדי לספק למתעניינים

כספים
מאמרים כלליים
החזרי מס למשפחות חד הוריות

פקודת מס הכנסה מזכה את אזרחי מדינת ישראל בהטבות מס שונות, לרבות נקודות זיכוי בגין היותכם משפחה חד הורית. החזרי מס למשפחות חד הוריות ניתנים ב-2020 כבר באינטרנט, כך שהתהליך