תביעת רשלנות רפואית – פירוט הליך התביעה

הרשלנות הרפואית היא מצב בו המטופל מסתבך מבחינה רפואית עקב חוסר מיומנות רפואית, אינו מאובחן נכון או מאובחן מאוחר מדי, אינו מקבל טיפול תרופתי או פיזי נכון, אינו מיודע בפרוצדורה הרפואית וההשלכות עקב הטיפול השגוי גורמות לפגיעות פיזיות ונפשיות. המאמר ידון בפתרון – תביעה לרשלנות רפואית.

 

כיצד באה לידי ביטוי הרשלנות הרפואית?

רשלנות רפואית היא פגיעה פיזית ו/או נפשית במטופל בעקבות טיפול שהסתבך עקב חוסר אינפורמציה או חוסר מיומנות של המטפל בין אם מדובר על אבחון שגוי או מאוחר ובין אם על טיפול תרופתי, מעקב כושל וכיוצא בזה.

הרשלנות הרפואית עלולה במקרים קשים לגרום למוות, לנכות צמיתה, לנזק בלתי הפיך, לפוסט טראומה או לפגיעות אחרות. בנוסף, הרשלנות עלולה להיגרם על ידי אדם השייך לצוות הרפואי בין אם הוא רופא משפחה, רופא מומחה, מנתח, מאבחן או אחות.

 

תהליך התביעה המשפטית

תביעה על הרשלנות הרפואית צריכה להיבחן על ידי עורך דין מוסמך ומומחה בתחום עוד לפני הגשתה. כלומר, באם מתעורר בכם חדש שנעשה לכם או לקרובים אליכם עוול רפואי, מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי ולבדוק אם יש עילה להגשת התביעה. לצורך הייעוץ תצטרכו לספר לעורך הדין על המקרה, להציג מסמכים רפואיים, בדיקות, צילומים, עדויות ולגשת לרופאים מומחים על מנת לקבל חוות דעת רפואית על הנזק.

כאשר מוכיחים קשר סיבתי בין הפגיעה לתוצאות, סביר להניח שיש קייס לתביעה משפטית. בחירת משרד עורכי דין מקצועי ומנוסה יסייע לכם אף לתבוע את הביטוח הלאומי בגין הרשלנות ואת הביטוח הפרטי ולא רק את המוסד או הרופא שהתרשל. את התביעה יש להגיש עד 7 שנים מיום הטיפול הלקוי אחרת חלה על התביעה התיישנות.

 

כיצד לבחור עורך דין לרשלנות רפואית?

בחירת עורך דין רשלנות רפואית צריכה להיות קפדנית. ראשית חובה לבחור במשרד עורכי דין המתמחה בנושא של רשלנות. שנית, יש לקבל המלצות על משרד בעל מוניטין עם הצלחות קודמות בנושא. שלישית, חשוב שעורכי הדין יהיו מקצועיים, בעלי ניסיון ומיומנים בהליכים המשפטיים על מנת להגיע לתוצאות טובות. מדובר על פיצוי כספי לא קטן ועל שמירה של הזכויות שלכם, לפיכך ישנה חשיבות רבה למשרד המתאים.

עורך דין איכותי ידאג לכל הבירוקרטיה, ידריך אתכם צעד צעד, ילווה אתכם בכל התהליך ויעניק לכם ייעוץ ראשוני ללא עלות. כאשר מדובר בעורך דין תותח ייתכן ולא תצטרכו להמשיך בתביעה לאורך שנים כי הוא ישיג הסכם פשרה שאי אפשר לסרב לו. במידה והתהליך המשפטי יימשך הוא ידע לזמן את האנשים הנכונים לדוכן העדים ולדאוג לאינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר.

למשל, עורך הדין יצטרך להכניס לסכום התביעה פגיעה בכושר העבודה וההשתכרות העתידית במידה ויש צורך בכך. לסיכום, הרשלנות הרפואית יכולה להסב פגיעה נפשית בנוסף לפגיעה הפיזית ולכן לא תרצו שתהיה סחבת בעניין, אלא מישהו שבאמת דואג לעניינים שלכם.

רופא מחזיק ידיים של חולה
רופא מחזיק ידיים של חולה
מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משקפיים
בריאות
על קרטוקונוס ועדשות סקלרליות

ניגשתם אל חנות האופטיקה הקבועה שלכם במטרה לערוך בדיקת ראייה להתאמת עדשות והאופטיקאי דיבר אליכם בג'יבריש? סביר להניח שהראייה שלכם צריכה תיקון (כמו רבים מאתנו, זה בסדר) אך חשוב שתדעו

כלב עם עצם
נותני שירות
חנות חיות

אחד מהדברים הנפלאים ביותר שתוכלו לעשות זה לבחור לגדל חיה בבית. יש אנשים שמגדירים את עצמם בתור אוהבי כלבים מושבעים ואילו אחרים יכולים לחשוב רק על חתולים. אחרים רוצים לגדל

סטנד אפ
אירועים
מה עושה בדיוק סטנדאפיסט לאירועים?

מופע סטנדאפ הוא דרך נהדרת למלא את הזמן בצחוק ולשכוח את כל הצרות למשך כשעה-שעתיים. זו אחת הסיבות שמופעי סטנדאפ הפכו לפופולריים באירועים פרטיים או באירועי וועדי עובדים ואירועי חברות.