על תוקפו המשפטי של הסכם בוררות

בוררות היא הליך מקובל ליישוב מחלוקות. על מנת להגיע להליך זה, על שני הצדדים שמעוניינים ליישב את המחלוקת שלהם, להסכים על כך. הסכם הבוררות מעיד על הרצון של שני הצדדים ללכת להליך הזה. ניתן לחתום על ההסכם עוד לפני שצצו מחלוקות בין הצדדים. קראו עוד על תוקפו המשפטי של ההסכם במאמר הבא.

 

הסכם בוררות

הסכם הבוררות נחתם בין שני צדדים המקיימים קשר כלשהו. בהסכם מסדירים שני הצדדים את הדרך בה הם מסכימים לפתור את המחלוקות העתידיות שעלולות לצוץ ביניהם. ניתן לבצע הסכם בוררות עם המוסד לבוררות עסקית.

הסכם הבוררות יכול לשמש כהסכמה מראש בין שני צדדים, עוד לפני שקיימת ביניהם מחלוקת, אך ניתן לחתום על הסכם כזה גם אם צצה כבר מחלוקת והצדדים פשוט מעוניינים בפתרון זהה לבעיה. ההסכם יכול לכלול את זהות הבורר, את אופן הבוררות, האם וכיצד ניתן לערער ואת הסמכות של הבורר.

 

תוקף משפטי

לחתימה על הסכם בוררות יש תוקף משפטי על פי החוק. עם זאת, ישנם מספר מקרים בהם החוק קובע כי לא ניתן להכריע בהם באמצעות בוררות, כמו מצב משפחתי, פירוקי חברות, דיור מוגן ויחסי עובד מעביד. להסכם בוררות שנחתם על מנת ליישב מחלוקת במקרים כאלו, אין תוקף משפטי.

כמו כן, הסכם בוררות אינו מאפשר לבורר לקבוע את הסמכות שלו, כך שקביעת סמכויות הבורר בהסכם הבוררות מחייבת אותו. במידה ויש מחלוקת בדבר סמכותו של הבורר, הסכם הבוררות יוצג בפני בית המשפט, שיקבע אם לתת תוקף משפטי מחייב לפסק הבורר.

 

עיגון זכות הערעור

ישנם מצבים בהם שני הצדדים לא מרוצים מפסיקת הבורר. במצבים כאלה, יוכלו הצדדים לערער על פסיקת הבורר, אך ורק אם הדבר עוגן בהסכם הבוררות. עד לא מזמן, החוק התייחס לפסק הבורר כעל דבר שאינו ניתן לערעור. כיום, ניתן להכניס אל הסכם הבוררות סעיף המסדיר את נושא הערעור.

שני הצדדים יצטרכו להחליט באיזו דרך ערעור הם יעדיפו לנקוט במידת הצורך. הראשונה היא ערעור דרך החלפת בורר, שיפסוק מחדש בנושא. השנייה היא ערעור דרך בית המשפט.

 

ייעוץ בעריכת הסכמי בוררות

ניתן להתייעץ בגורמים מקצועיים על מנת לערוך את הסכמי הבוררות. מכיוון שהסכם הבוררות הוא הסכם הנחתם על ידי שני צדדים שרוצים לפנות אל תהליך מסוים, יש להם אינטרס כי לא תהיה מחלוקת על פרטים בהסכם או על תוקפו המשפטי של ההסכם.

 

תוקף משפטי מחייב – במרבית המקרים

להסכם הבוררות יש תוקף משפטי לכל דבר ועניין. חתימה עליו מביאה לידי ביטוי את הרצון של שני הצדדים לפתור מחלוקות באמצעות בוררות. עם זאת, ישנם מקרים מסוימים בהם החוק אינו מאפשר להליך הבוררות להיות ההליך בו תיפתר המחלוקת, כך שאין מנוס מלפתור אותה בבית המשפט.

הסכם בוררות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כלב
בעלי חיים
האם פרו פלאן הוא מזון מומלץ לגורים?

השלב ההתפתחותי הראשון של כלבים הוא השלב הקריטי ביותר לעיצוב בריאותם בהמשך חייהם. יש צורך מהותי במתן של אוכל מתאים ובריא שייתן חיזוק משמעותי לכלב בתחילת חייו. האכלה בסוגי אוכל

מפה
תיירות
הצעות לטיול באירלנד

דבלין, בירתה של אירלנד הממוקמת בצפון מזרח אירלנד, ממש קרוב לגבול עם צפון אירלנד, הפכה לאחת הערים המתויירות ביותר באירופה, ובשנים האחרונות הפכה גם לאתר תיירות שפוקדים אותו ישראלים רבים.

לקנות אלכוהול
כללי
איפה קונים אלכוהול במחירים משתלמים

המחירים סביבנו רק עולים ועולים, מפתיתים ועד דירה, וכל קנייה מצריכה אותנו להיות יותר ויותר עם אצבע על הדופק, ויותר חכמים. כן, גם בבחירות בתחום הכי שמח שיש – האלכוהול.

אתה שוקל לעשות השתלת שיער אלו 6 טיפים חשובים
בריאות
אתה שוקל לעשות השתלת שיער? אלו 6 טיפים חשובים

השתלת השיער היא פרוצדורה פופולרית שמתקיימת בעולם היום, שכן השיער מהווה חלק מהמראה והאישיות שלנו. מכיוון שרבים מתקשים עם בעיות שיער כמו קרחת או שיער דליל, השתלת השיער הפכה לאפשרות