מנהל פרויקטים או קבלן מפתח? יתרונות וחסרונות

ישראלים רבים אינם מבדילים בין מנהל פרויקטים, לבין קבלן מפתח, ולכן מתלבטים בשאלה את מי מהם לקחת. להלן היתרונות והחסרונות.

מנהל פרויקטים בענף הבנייה – מה זה אומר?

ענף הבנייה הוא ענף מורכב אשר נדרש בעבורו צוות אמין ומקצועי, אשר ידע לנהל את תהליך הבנייה באופן איכותי, ובשקיפות מלאה. הסיבה לכך היא שמדובר בפרויקט ארוך טווח, אשר מורכב מאין ספור פעולות, כמו גם אנשי מקצוע, ועל כן יש לנהל אותו בצורה איכותית ומדויק. לשם כך, בכמעט כל פרויקט בנייה – בין אם מדובר בפרויקט מגורים, משרדים או חללים ציבורים, יעמוד מנהל פרויקטים. למעשה, מפקח מנהל פרויקטים בבנייה אחראי על כלל העובדים אשר עוסקים במלכת הבנייה, כמו גם על ניהול זמנים באופן מדויק, וזאת על מנת שהפרויקט יושלם בזמן. יחד עם זאת, לקיחה של מנהל פרויקטים חייבת להתבצע רק לאחר שבוצע מחקר מקיף לגבי רמת המקצועיות והניסיון שלו בתחום, וזאת על מנת להבטיח כי אכן מדובר באיש מקצוע אשר ינהל את הפרויקט מא' ועד ת', ברמה הגבוהה ביותר. לצערנו, אנו עדים ללא מעט מקרים בהם אזרחים שכרו את שירותו של מנהל פרויקטים אך הסתבר כי הוא אינו יכול לנהל את תהליך הבנייה באופן אפקטיבי, וכתוצאה מכך הפרויקט הופסק באמצע או לא הושלם בסטנדרטים אשר נקבעו. על כן, לקיחה של מנהל פרויקטים חייבת להתבצע רק לאחר שבוצעו כלל הפעולות הנדרשות הכוללות בדיקה של תיק עבודות, קבלת תעודות המאששות את דבר ההתמחות בענף כמו גם קבלת המלצות. על כן, החברה המובילה כיום בתחום היא חברת רז פרויקטים – ניהול ופיקוח בנייה פרטית, וזאת לאור ניסיון של מעל לעשור בתחום, כמו גם צוות אמין ומקצועי.

קבלן

קבלן מפתח – מה זה אומר?

 קבלן שלד עד מפתח, בניגוד למנהל פרויקטים הוא הגורם אשר מבצע את עבודות הבנייה מתחילת תהליך הבנייה, ועד לסופו. למעשה, תפקידו הוא למסור בסופו של דבר את המפתחות לבית – כאשר הוא גמור ומושלם. במסגרת תפקידו, אחראי קבלן המפתח לעסוק בכל הקשור להכנת המגרש לבנייה, כמו גם ביצוע של כל עבודות הבנייה משלב השלד ועד מסירת הבית לידי הלקוח, כמו גם לקיחה של אנשי מקצוע נוספים (בהתאם לצורך) לצורך השלמת הפרויקט, לשביעות רצונכם המלאה ותוך עמידה בזמנים. החיסרון המשמעותי בלקיחה של קבלן מפתח נובע מכך שהסיכון לכך שהפרויקט לא יושלם בזמן הוא גבוה באופן משמעותי, וזאת משום שמדובר באיש מקצוע אחד אשר עליו מוטלת כל האחראיות, בייחוד בתחום פרוץ כמו בישראל שבו עוסקים לא מעט מתחזקים לקבלני מפתח אשר גובים סכומים גבוהים. לכן, בדקו היטב כי קבלן מפתח אותו אתם שוכרים הוא מקצועי, אמין, ובעל ניסיון בתחום בנייה פרטית, פיקוח ויזמות.

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נותני שירות
תיקון נזילה בניאגרה סמויה בקלי קלות

חברת תכלת המים היא החברה המובילה כיום בתחום האינסטלציה בישראל ומאפשרת לבצע תיקונים בניאגרה סמויה באופן מהיר ויעיל.  תיקון נזילה בניאגרה סמויה – רק באמצעות חברת תכלת המים נזילה בניאגרה

מנוף סל
שיפוצים ובניה
רישיון למנוף סל – האם צריך והאם זה כדאי?

אם יש לכם צורך לעשות עבודות בגובה, או שהינכם מתעניינים בקריירה מסוג זה, ראשית כדאי לדעת על קיומם של מנופי סל. בעזרת מנופי סל אנשים יכולים לעלות לגובה ולבצע עבודות