איך תיקון 190 משפיע על תיק ההשקעות שלך

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה שיצא בשנת 2012 מעניק לגמלאים הטבות מס מפליגות ורבות. זה בא לתקן עוולות ועיוותים קודמים שהיו בתחום ההשקעות, כך שהיא מעודדת ונותנת יד לפורשים בישראל להשקיע בחסכונות שלהם להתנהל חכם יותר מול הפנסיה ושלל הנכסים שלהם. אז אם אתם עדיין לא בטוחים מה זה בדיוק אומר ואיך זה עוזר לכם, הנה כל מה שתצטרכו לדעת על כיצד תיקון 190 משפיע על תיק ההשקעות שלכם.

 

לשים לב לפני שמתחילים

תיקון 190 חסרונות ויתרונות. היו בטוחים שכמו בכל דבר, וכמו כל שלב בחיים אף אחד לא מחלק לכם כסף מיוזמתו. מה שכן יש כאן הטבות מעניינות שעבור מי שעונה על הקריטריונים יכולים להביא לשגשוג כלכלי גם בגיל הפרישה. התיקון פונה רק למי שמלאו לו 60 והוא מראה תלושי קצבה המעידים כי הוא מקבל קצבת פנסיה שעולה על 4,525.

 

מה התיקון אומר בעצם?

התיקון מאפשר להגדיל את הקצבה הקבועה החודשית ע"י הפקדה של סכום חד פעמי לקופת גמל. מאין קופת גמל שנשארת נזילה, מכשיר חיסכון נזיל.  זאת על מנת לעודד פנסיונרים ואנשים לפני פרישה לה]קיד חסכונות בקופות גמל עם אפשרות למשוך את הכסף בכל עת.

את קופות הגמל כמובן שמנהלים חברות הביטוח ובתי ההשקעות. זה הופך את קופות הגמל למכשיר חסכון לטווח בינוני וארוך מה שמאז המפלה של 2008 היה קשה לשכנע את הציבור לעשות.

 

יתרונות התיקון:

  1. הטבות מיסוי- המס הרבה יותר נמוך מאשר תיק רגיל, מדובר על 15% מהרווח הנומינלי בניגוד ל 25% מהריאלי. אפשר לעבור בין ערוצי השקעות מבלי להוסיף מיסוי רווח הון ועמלות. בנוסף המס נלקח רק בעת יציאה מהתוכנית ולא כשמוכרים נייר בעל ערך. כל גם הוא עצמו נשאר בתוכנית וצובר ריבית ותמלוגים. אפשר גם למשוך את כקצבה חודשית ללא מס.
  2. דמי ניהול ומסלולים משתלמים- דמי הניהול נמוכים להפליא וגם מוצעות אפשרויות לפיזור סיכונים וליהנות מתיקים מאוזנים. אפשר להשקיע בנכסים בלתי סחירים- הם לרוב נחשבים יותר בטוחים, הם פחות תנודתיים עם תשואות גבוהות שאינם זמינים בכלל לרוב הציבור.
  3. אפשרות להורשה בין דורית- את התיק אפשר להוריש לדורות הבאים באותם תנאים של המשקיע הראשוני. בנוסף, בעלי קופות גמל יכולים להיות זכאים לקחת הלוואות עם ריביות נמוכות מאוד כנגד סכום כסף שיש להם בקופה.

 

חסרונות התיקון

מבין החסרונות, ראשית ישנם אנשים שלא נכנסים לקטגוריה ועבורם המסלול אינו אופציה. בנוסף, יש תלות בתנאי האינפלציה ככה שבגלל המס הוא על רווח נומינלי ייתכן ויכול לבוא לרעת המשקיע בזמנים מסוימים. צריך לעבור בירוקרטיה ולהיות מאוד בקיאים בסעיפים השונים כולל אילוצי היוון ומכסות. לכן תמיד מומלץ לפנות למומחים, כאלה שמכירים את כל הטריקים ויכולים להסביר לכם מא' עד ת' כמוו אתר לירות.

הַשׁקָעָה

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כספים שחייבים לבנק
עריכת דין
הסדר חוב מול הבנק – כיצד עושים זאת?

בנקים הם גופים גדולים וכוחניים והחוק מאפשר להם לעשות כמעט כל העולה על רוחם במטרה לגבות חובות. נתקלתי גם בסיפורים בהם בנקים פעלו שלא לפי ספר החוקים והאזרח הקטן עמד

ייעוץ בהקמת עסק​
מאמרים כלליים
ייעוץ בהקמת עסק​ – מה לקחת בחשבון?

הקמת עסק היא עסק לא פשוט בכלל, ובמבט ראשוני התהליך הזה באמת יכול להראות כמאיים וזר, במיוחד אם מדובר בעסק הראשון שלכם. בדיוק מהסיבה הזו, רבים בוחרים לשכור שירות של

הגשת תביעה רטרואקטיבית
עריכת דין
תביעה רטרואקטיבית נגד משרד הביטחון

חיילים שנפגעו בעת השירות הצבאי שלהם ושהוכרה להם נכות בשל כך, זכאים לקבלת הטבות, גמלות וקצבאות שונות ממשרד הביטחון. ההכרה בנכות והתחלת תשלומי הפיצויים יכולות להימשך מספר שנים. בעבר התובעים

מזרק
מאמרים כלליים
סוגים של בדיקות דם נפוצות

בדיקות דם הן בדיקות שכל אדם צריך לבצע לפחות פעם בשנה, ולכן אספנו בעבורכם את בדיקות הדם הנפוצות ביותר שיכול להיות שעדיין לא עשיתם. כל הפרטים – במאמר הבא. בדיקות