באיזה שלב של מחלת הסרטן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה

מחלת הסרטן, שלצערנו תוקפת אנשים רבים, מביאה איתה קשיים בכל תחומי החיים.

השגרה מתהפכת, המצב הנפשי של החולה, התגובות של סביבתו וכמובן המצב הכלכלי שמאוד נפגע עקב המצב הבריאותי שלעיתים לא מאפשר לעבוד.

אנשים שנפגעו ממחלה קשה ונקבעו להם 90% נכות על ידי הביטוח הלאומי, זכאים לפטור ממס, מה שיכול להקל בצורה משמעותית מאוד על החולה

ומשפחתו לפחות מהבחינה הכלכלית.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה

נפתח וסביר מעט על הפטור ממס הכנסה באופן כללי. החוק קובע כי אדם שנפגע מתאונה או מחלה קשה ונקבעו לו 90% נכות, גם אם באופן זמני, זכאי לקבל פטור ממס הכנסה. פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, נקבע גם הוא באותו אופן שבו נקבע כל פטור ממס הכנסה. לאחר ועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי, שבו ניתנת הערכה לאחוזי הנכות של הנבדק, מעבירה הוועדה את תוצאות הבדיקה ואת הערכותיה למס ההכנסה שם מתקבל הפטור באופןו רישמי בהתאם להמלצות של הועדה הרפואית.

 

באיזה שלב של המחלה ניתן הפטור

כידוע, מחלת הסרטן היא מחלה שמתפשטת ויש לה שלבים. לא בכל שלב של המחלה ניתן לקבל את הפטור מכיוון שלא בכל שלב המחלה החולה יוגדר על ידי הוועדה הרפואית כבעל נכות של לפחות 90%. בדרך כלל חולים במחלת הסרטן שנמצאים תחת טיפולים אונקולוגיים, שעברו ניתוח עקב הגידול או חולים בשלב 4 של המחלה יקבלו מהוועדה הרפואית 100 אחוז נכות באופן זמנית. במידה והנכות תיקבע לתקופה של 185 ומעלה, החולה יקבל פטור ממס הכנסה בעקבות מחלת מחלת הסרטן.

 

עוד דברים שחשוב לדעת

במידה ואחוזי הנכות שנגרמו בעקבות מחלת הסרטן אינם ״מספיקים״ עבור קבלת הפטור ממס הכנסה, יש לקחת בחשבון כי בשקלולי הוועדה מכניסים גם ליקויים אחרים שמהמם החולה סובל כך שבסופו של דבר הוא כן יוכל להגיע לאחוזי הנכות שיעניקו לו פטור ממס הכנסה. את השקלול כאמור, מבצעת הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי על פי מחשבון אחוזים מיוחד משלהם ולכן אל תסתמכו על חיבור רגיל של כל אחוזי הנכות המוכרים לכם בשיטה הפשוטה של חיבור אחוזים. דב נוסף שחשוב לדעת הוא שגם אם לא איבדת את כושר העבודה שלכם אתם עדיין זכאים לקבל את הפטור.

 

איך תהליך הגשת הבקשה מתבצע

עליכם להגיע את מספר טפסים רפואיים לפקיד השומה במס הכנסה אשר יפנה אתכם לוועדה הרפואית בביטוח הלאומי המיועדת לענייני מס הכנסה. לאחר שהוועדה תתכנס ותקבל החלטה על פי המסמכים ובדיקות נוספות במידת הצורך, ההודעה בדבר החלטתם תועבר למס ההכנסה שם יתקבל הפטור במידה והוועדה המליצה על כך.

 

אל תעברו את זה לבד

ההתמודדות עם המחלה מאתגרת מספיק לבדה ולכן מומלץ מאוד להיעזר באורך דין מומחה שיעזור לכם לעבור את התהליך במהרה ובהצלחה, והעיקר, רפואה שלמה.

מטבעות

 

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רחבת ריקודים
אירועים
מה היתרונות בהפעלת גנרטור באירועים

כל אחד רוצה לערוך את האירוע המושלם ואין זה משנה אם אנו מדברים על חתונה, בר מצוה או ברית. השאלה היא איך נבטיח כי האירוע שלנו יהיה הטוב ביותר?  אם

צוות הדברות
הדברה
מהי העלות להדברת טרמיטים בכל הבית?

לא פעם אנחנו מגלים בבית כל מיני מזיקים או חרקים שלא ממש אנחנו רוצים לפגוש. אחד ה"קשוחים" שביניהם הם הטרמיטים. הטרמיט הם סוג חרק שחי בין ובתוך כותלי הבית. הוא

סוגי קרינה
רפואה ובריאות
כל כמה זמן צריך לעשות בדיקות קרינה?

המודעות הציבורית לבדיקות קרינה גוברת בשנים האחרונות. עם זאת, רבים אינם יודעים כל כמה זמן צריך לעשות בדיקה, ובדיוק לשם כך איגדנו בעבורכם את הפרטים החשובים לצורך הכרת הנושא על

לקנות אלכוהול
כללי
איפה קונים אלכוהול במחירים משתלמים

המחירים סביבנו רק עולים ועולים, מפתיתים ועד דירה, וכל קנייה מצריכה אותנו להיות יותר ויותר עם אצבע על הדופק, ויותר חכמים. כן, גם בבחירות בתחום הכי שמח שיש – האלכוהול.