למי מגיעים החזרי מס על סיום לימודים?

משלמי מיסים רבים לא ממשים את זכאותם להקלות במס ההכנסה כיוון שלא מודעים לזכותם לכך. הקלות במס לאור סיום לימודים הן חלק קטן מכך.

 

הזכאים להקלה במס בגין סיום לימודים

אדם שסיים לימודים לתואר אקדמי ראשון במוסד להשכלה גבוהה מוכר בישראל, או מסיימי התמחות כחלק מהלימודים אשר בוחרים לממש את זכאותם לאחר שנות ההתמחות. אז למי זה מגיע?

 

מסיימי תואר ראשון בין השנים 2007 – 2013, כולל

אדם אשר סיים את לימודיו לתואר ראשון בשנת 2005 או 2006 זכאי לחצי נקודת זיכוי למשך אותו מספר שנים כפי שלמד בתואר, לא יותר מ- 3.

אדם אשר סיים את לימודי התואר הראשון משנת 2007 ועד 2013 זכאי לנקודת זיכוי אחת למשך אותו מספר שנים כפי שלמד בתואר, לא יותר מ- 3.

הטבה זו תהיה תקפה החל משנת המס הבאה אחרי שנת המס בה הסתיימו לימודי התואר.

 

מסיימי תואר ראשון לאחר 2013

אדם אשר סיים את לימודי התואר הראשון בשנת 2014 ואילך זכאי לנקודת זיכוי אחת למשך שנה אחת בלבד. ההטבה תהיה תקפה החל משנת המס הבאה אחרי שנת המס בה הסתיימו לימודי התואר או בשנה שלאחריה, לפי בחירתו.

 

תואר המחייב התמחות

במקצועות בהם לשם השלמת התואר הראשון נדרשת התמחות (למשל, ראיית חשבון, משפטים) וההתמחות חלה בשנת המס בה הסתיימו לימודי התואר או בשנת המס שאחריה, יוכל מסיים התואר לבחור האם לנצל את זכאותו בתום הלימודים או בתום ההתמחות, בצירוף אישור על תקופה זו.

 

תהליך הגשת הבקשה

תחילה, יש למלא טופס 101 ולהגישו למעסיק טרם סוף שנת המס (לפני חודש דצמבר). בנוסף כך, יש למלא טופס 119 ולצרף אישור זכאות לתואר אקדמי ממוסד הלימודים.

באמצעות טופס 119 ואישור זכאות לתואר אקדמי ממוסד הלימודים, ניתן להגיש בקשה לקבלת ההקלה במס בלשכת פקיד השומה. פקיד השומה יוצא אישור על זכאות העובד לנקודת זיכוי. לאחר הנפקת האישור, יש למסור אותו למעסיק.

במידה ושנת המס חלפה בעת אישור הזכאות, ניתן להגיש בקשה להחזר מס בלשכת פקיד השומה. החזרי מס ניתן לקבל עד 6 שנים אחורה. עצמאים יידרשו למלא בסוף שנת המס טופס 1301.

חשוב לזכור – הזכאות לקבל ההטבה למסיימי התואר הראשון בין השנים 2007 – 2013 מתחילה בשנת המס שלאחר סיום התואר, ולא ניתן לדחות אותה. לעומת זאת, מסיימי התואר הראשון לאחר 2013 זכאים לדחות את ההקלה במס בשנה אחת (שנת המס שלאחר סיום הלימודים או זו שאחריה).

 

דגשים נוספים

ההקלה במס תקפה לתואר ראשון אחד בלבד במוסד אקדמי בארץ – לימודים אקדמיים בחו"ל אינם מזכים בהקלה במס.

בנוסף, ישנם מקרים בהם ישנן מספר זכאויות לנקודות זיכוי החופפות. במקרים אלו, ניתן להיכנס לפורטל נקודות הזיכוי באתר רשות המיסים ולמצות את ההקלות שניתן לקבל במקביל.

מטבעות ובית קטן מעץ

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סינטה מתובלת
אוכל
דמיון ושוני בין פיקניה לבין סינטה

יצא לכם לאחרונה לשמוע לא מעט אנשים שעושים ברביקיו לעיתים קרובות וקונים פיקניה? אין לכם מושג על מה מדובר, איזה נתח זה ואיזה טעם יכול להיות לו? אם כך, כדאי

חדר עם רופאים
רפואה ובריאות
התיישנות ברשלנות רפואית

נפגעתם מרשלנות רפואית? מכירים מישהו שנפגע מרשלנות רפואית? אל תמהמהו, חשוב שתדעו לעמוד על זכויותיכם בזמן, כדי שתוכלו להגיש תביעה כנגד הרופא או נותן השירות הרשלן. במאמר זה, נסקור את

כסף בית וכתיבה על ניירות
משכנתאות
ייעוץ משכנתאות ב-4 שלבים

כשאנחנו מתעניינים בנטילת משכנתא, אנחנו לא תמיד אומרים את זה, אבל זה די ברור – כולנו רוצים לקבל את תמהיל המשכנתא המשתלם ביותר. זה שיכלול את התנאים האטרקטיביים ביותר ואת