מס על ירושה בארה"ב – זה מה שאתם צריכים להכיר

ארה״ב, להבדיל ממדינות אחרת ומדינת ישראל בפרט, מטילה מיסים על ירושות ומתנות של אזרחים אמריקאים. מיסים אלה מוטלות על ירושות ומתנות על שווי נכסי המנוח בעת פטירתו. דיווח על עיזבון בארה״ב נעשה כאשר כל הנכסים של הנפטר ביום שהוא נפטר עולה על תקרת הפטור הקבוע בחוק לפי מס ההכנסה האמריקאי. 

 

סך העיזבון לצורך מס בארה״ב

בדרך כלל נעשה שימוש בשווי ההוגן של נכסים ליום הפטירה. שווי הוגן כלל הנכסים המהווה את סך העיזבון. עיזבון יכול להיות נדל״ן, ניירות ערך, כסף מזומן, עסקים וכל נכסים שהשאיר אותו אדם לאחר פטירתו. ישראלים רבים אינם יודעים, אך לפי הכללים של רשות המיסים בארה״ב יש מס עיזבון על כל הרכוש של המנוח. זאת אפילו אם המנוח אינו תושב ארה״ב.

במקרה ואינם בטוחים לגביי המיסוי בעת פטירה של קרוב משפחה, תמיד מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי על מנת לא לצבור חובות במס ההכנסה האמריקאי, או לשלם חובות שאינם צריכים לשלם עליהם. מומלץ מאוד לקבל ייעוץ בנושא מס עיזבון בארצות הברית ולדעת היטב על מה אתם אמורים לשלם ועל מה לא.

 

הקשר בין מס מתנה לבין מס עיזבון

מדרגות מס מתנה זהות למדרגות מס עיזבון, זאת כדי למנוע מצב של ״ירושה מוקדמת״ שמועברת בצורה של מתנה. יש הבדל מהותי בהגדרות החוק בין מיסוי של נכס אזרח אמריקאי לבין אזרח ישראלי שאינו אזרח אמריקאי מבחינה של התייחסות למס עיזבון ואל מס מתנה. לעיתים, הענקה של מתנה טרם הפטירה עשויה לצמצם משמעותית את ערך העיזבון שחשוף למס במקרים מסוימים.

 

ההבדל בחיוב שווי עיזבון בין אזרח ישראלי לאזרח אמריקאי

אזרחים אמריקאים יהיו מחויב לדווח על סך הנכסים שלו בעולם, כולל נכסים שיש לו במדינות כמו ישראל, לצורך החישוב של מס עיזבון. מחויב האזרחי הישראלי ללא האזרחות הישראלים בדיווח אך ורק על הנכסים שיש לו בארה״ב לצורכי חישוב של שווי העיזבון שלו. ערך שך הכנס יהיו מחושב לפי שווי שוק ריאלי בעת הפטירה של אותו אדם.

 

לפי הגדרת החוק

חלק גדול מההשקעות שיש בארה״ב מבוצעות באמצעות או על ידי התאגדות משותפות. יש מקרים שהשותפות מוגדרת כבעלות חלקית או אפילו בעלות מלאה של נכסי נדל״ן. במקרה כזה, יחושב שווי העיזבון של ״הנכס״ בידי שותף כערכו של חלקו היחסי בשותפות זו והמוריש לא יחשב בעלים הישירים של הנכס.

 

לסיכום

ארה״ב שונה ביחסה בנוגע למיסוי, להבדיל ממדינות אחרות. ארה״ב נוהגת להטיל מיסים על ירושות ומתנות של אזרחים אמריקאים. דיווח על הנכסים מתבצעים ביום שאותו מנוח נפטר. במקרה שאינכם בטוחים לגביי מס שאתם צריכים לשלם או לא צריכים לשלם, תמיד מומלץ לקבל ייעוץ לגביי מס עיזבון בארה״ב. כך תוכלו להישאר רגועים בכל הנוגע לתשלום המיסים וחובות למס האמריקאי.

מס על ירושה

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
סינטה מתובלת
אוכל
דמיון ושוני בין פיקניה לבין סינטה

יצא לכם לאחרונה לשמוע לא מעט אנשים שעושים ברביקיו לעיתים קרובות וקונים פיקניה? אין לכם מושג על מה מדובר, איזה נתח זה ואיזה טעם יכול להיות לו? אם כך, כדאי

מסיבת יום הולדת במחיר שפוי
אירועים
איך לתכנן מסיבת יום הולדת במחיר שפוי?

כל הורה יודע כי מסיבת יום ההולדת של הילד עלולה לעלות לא מעט כסף. לא פעם ההורים נקלעים לסיטואציה בלתי אפשרית, שבה הם נאלצים לשלם עבור פעילויות יקרות או הפעלות

אותיות
דיגיטל
איך הופכים להיות מומחה בקידום אתרים?

קידום אתרים הוא שם כולל למגוון פעולות שכל אתר אינטרנט של עסק כלשהו המעוניין להציע מכירה של מוצרים ושירותים גם דרך רשת האינטרנט, יכול לבצע. לבתי עסק רבים ישנן מחלקות

סטטוסקופ בצבע שחור
עריכת דין
תביעת רשלנות רפואית – פירוט הליך התביעה

הרשלנות הרפואית היא מצב בו המטופל מסתבך מבחינה רפואית עקב חוסר מיומנות רפואית, אינו מאובחן נכון או מאובחן מאוחר מדי, אינו מקבל טיפול תרופתי או פיזי נכון, אינו מיודע בפרוצדורה