מה יש לכלול בתכנון מתן טבעת נישואין?

טבעת נישואין היא מזכרת לכל החיים מערב החתונה המרגש שלכם. מה חשוב לזכור כשמתכננים את מתן הטבעת? במדריך הזה נסביר מה ההבדל בין טבעת נישואין לטבעת אירוסין ומה כדאי לתכנן בדרך ליום המאושר שלכם

 

מה בין טבעת נישואין לטבעת אירוסין?

טבעת נישואין היא הפריט שמלווה אתכם כזוג יום יום ומזכיר לכם את האושר, הסיפוק והקסם של יום החתונה שלכם. זאת הסיבה לפיה חשוב מאוד לתכנן את טבעת הנישואין ולחשוב היטב מה אתם רוצים שיהיה בה כזוג.

טבעת נישואין היא הטבעת הניתנת בטקס החופה, ולכן יש לה גם חשיבות דתית ויש כללים הלכתיים שיש לעמוד בהם בעת הבחירה שלה. טבעת אירוסין, לעומת זאת, היא כיום מעין סמל סטטוס ולכן בדרך כלל מכילה יהלום אחד או כמה יהלומים.

היהלומים האלה יכולים להיות טבעיים ויקרים, או לחילופין ניתן לבחור באופציה של יהלומי מעבדה מבית NewDiamond, הנגישה יותר כלכלית אך איכותית לא פחות. במדריך הזה נפרט מה ההלכה קובעת לעניין טבעת נישואין, וכיצד כדאי לבחור טבעת נישואין (בניגוד לטבעת אירוסין, שבה כאמור הבחירה חופשית יותר).

 

מה ההלכה דורשת מטבעת נישואין?

לפי ההלכה טבעת נישואין, כלומר הטבעת אותה מביא החתן לכלתו בטקס החופה שלהם, צריכה לעמוד בכל מיני כללים כדי להיחשב ל"טבעת כשרה". בדרך כלל הכללים להכרזה על טבעת כ"כשרה" הם אלה שיצויינו כאן. חשוב לציין שהכללים האלה אינם בהכרח תקפים לטבעת נישואין לחתן משום שאינו מחויב בה לפי ההלכה:

  • טבעת ששוויה לפחות פרוטה. אך אל חשש, פרוטה היא אמת מידה קטנה מאוד שכיום מקבילה לבערך עשר אגורות.
  • הטבעת צריכה להיות עגולה וחלקה מצדה הפנימי. העיצוב העגול מסמל את האינסופיות של הקשר של הזוג, ולכן חשוב שהיא לא תהיה "מקוטעת" אלא עגולה לגמרי.
  • טבעת צריכה להיות עשויה מחומר אחד. כלומר, לא שילוב של זהב וכסף. אם רוצים אפשר לשלב כמה סוגים של זהב אך הדבר סותר את העיצוב ה"פשוט" המומלץ לטבעת נישואין.

כלל חשוב נוסף הוא עיצוב "פשוט" של הטבעת. זאת כדי שהכלה תוכל להעריך נכון את שוויה, ולא יווצר מצב בו על פי ההלכה הנישואים אינם כשרים משום שהכלה הסכימה להם רק בגלל הטבעת היקרה. רוב טבעות הנישואין הן פשוטות יותר מטבעות אירוסין, והן לא מקושטות או מעוטרות במיוחד.

 

מה חשוב לזכור בעת בחירה של הטבעת?

בעת בחירה של טבעת נישואין חשוב לזכור את הכללים שצוינו כאן, וכמובן את טעמה האישי של הכלה. ככל שהטבעת פשוטה יותר כך גדול הסיכוי שהעיצוב שלה יהיה "על זמני" ויתאים ליותר שנים ומצבים. כמו בבחירת כל תכשיט גם בבחירת טבעת נישואין חשוב לשים לב לאיכות חומרי הגלם של הטבעת – ככל שהשימוש הוא בחומרים איכותיים יותר כך הטבעת תהיה עמידה יותר ותחזיק ליותר שנים.

טבעת נישואים

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לקנות אלכוהול
כללי
איפה קונים אלכוהול במחירים משתלמים

המחירים סביבנו רק עולים ועולים, מפתיתים ועד דירה, וכל קנייה מצריכה אותנו להיות יותר ויותר עם אצבע על הדופק, ויותר חכמים. כן, גם בבחירות בתחום הכי שמח שיש – האלכוהול.

מלונות
חופשות
מלון כשר בפראג בעידן המודרני

מתי בפעם האחרונה יצאתם לנופש שבאמת נהניתם בו? ומתי הייתה לכם הזדמנות להתארח במלון שהרגשתם בו הכי בבית שאפשר? אם אתם לא זוכרים מתי זה קרה, הגיע הזמן שתעשו משהו

שולחנות וכיסאות
נדל"ן
4  יתרונות ברכישת זיכיון לבית קפה

אם אתם מחפשים לעשות כסף ויש לכם חלום לפתוח בית קפה משלכם, ההמלצה היא לרכוש זיכיון לבית קפה ולא לפתוח בית קפה עצמאי מאפס. ענף המסעדות ידוע בסיכון הגבוה שהוא