6 חסרונות לשימוש בשטר חוב

שטר חוב נחתם על ידי שני צדדים – חייב ונושה. לרוב, מדובר על שוכר דירה ועל משכיר הדירה. המטרה של שטר החוב היא להוות בטוחה עבור המשכיר, למקרה בו השוכר אינו מעביר תשלומים מסוימים. השוכר מעמיד את הבטוחה הזאת מבלי שהוא זקוק לבצע תשלום מיוחד, שכן מדובר על בטוחה. למרות שהוא אמור לסייע למשכירים, ישנם כמה יתרונות לשימוש בשטר חוב. הנה 6 חסרונות כאלה.

 

בקיאות משפטית נמוכה של האזרח

באופן כללי, הבקיאות המשפטית של האזרח הממוצע היא לא מספיק טובה. לכן, במקרים רבים מומלץ להשתמש בשירותיו של עורך דין, על מנת שהאחרון יוכל לסייע לכם בעת חתימה על הסכמים כאלו ואחרים, כמו שטר חוב. למרות זאת, לא כל האזרחים מסתייעים בעורכי דין. לכן, ישנם לא מעט משכירים שמשתמשים בשטר חוב, מבלי לקבל סיוע מעורך דין.

כאשר הם עושים זאת, ללא ידע משפטי מספק, הם יכולים לחתום על הסכם שמנוסח בצורה שאינה טובה מבחינה משפטית. ברגע האמת, שירצה המשכיר לפרוע את שטר החוב, הוא עשוי להיתקל בבעיות משפטיות.

 

אתם תלויים ביכולות פיננסיות של אחרים

בשטר החוב הופך השוכר למי שיהיה חייב לשלם למשכיר, ברגע שהמשכיר לא יקבל את התשלומים שמגיעים לו. הדבר נשמע אידיאלי מבחינת המשכיר, אך במקרים רבים השוכר אינו משלם מכיוון שאין לו יכולות פיננסיות לכך. המשכיר עשוי לגלות שמי שחתום מולו על שטר החוב לא יכול לשלם לו בכלל.

 

התעסקות מול רשויות שונות

מימוש שטר חוב הוא לא דבר פשוט. במקרים בהם שטר החוב אינו מנוסח בצורה טובה מבחינה משפטית או שלחייב אין אמצעים כלכליים לשלם, המשכיר עשוי למצוא את עצמו במעיין הסתבכות בירוקרטית. הוא יצטרך להתעסק מול רשויות שונות, כמו בתי המשפט והוצאה לפועל.

 

הליך שיכול לקחת זמן ממושך

ישנם משכירים רבים שתלויים בדמי השכירות שהם מקבלים באופן חודשי. לכן, כאשר התשלומים מתעכבים, המשכיר עשוי להיפגע בצורה משמעותית מבחינה כספית. במקרה הזה, יצופה שמהשכיר יפעל למימוש שטר החוב. הבעיה היא שמדובר על הליך שיכול לקחת הרבה זמן. המימוש של שטר החוב אינו מתרחש באופן מידי, ויכול לקחת הרבה זמן עד שהכסף יכנס לחשבון.

 

לא כל הנזק מכוסה בהכרח

שטר חוב לא מכסה בהכרח את כל הנזק הכלכלי שבא לידי ביטוי אצל המשכיר. שטרי חוב מסוימים מכסים רק סכומים כספיים מסוימים. בנוסף, ייתכן שלשוכר לא יהיה מספיק כסף כדי לשלם בצורה מלאה.

 

נקיטה בהליכים משפטיים לצורך כיסוי הנזק

במקרים בהם לא כל הנזק מכוסה בהכרח, המשכיר יצטרך לפעול על מנת להחזיר את הכספים שכביכול אבדו לו. זה אומר מבחינתו שהוא יצטרך לפתוח בתביעה אזרחית נגד השוכר. כניסה להליך משפטי היא אף פעם לא דבר חיובי.

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הַשׁקָעָה
פיננסים
איך תיקון 190 משפיע על תיק ההשקעות שלך

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה שיצא בשנת 2012 מעניק לגמלאים הטבות מס מפליגות ורבות. זה בא לתקן עוולות ועיוותים קודמים שהיו בתחום ההשקעות, כך שהיא מעודדת ונותנת יד לפורשים בישראל

תינוק ואמא
מתנות
מתנה מקורית ליולדת הטרייה

החברה הכי טובה ילדה? מתלבטת מה לרכוש לה? באמצעות חברת סולי תוכלי להעניק את המתנה המיוחדת ביותר, בהתאמה אישית. מתנה מקורית ליולדת – יש חיה כזו? כמעט כולנו מתלבטות בסוגיה

אמן חושים
אירועים
מה חשוב לזכור כשבוחרים אמן חושים לאירוע?

תוכנית עבודה וההערכות מוקדמת הם שני מושגי-קסם בארגון אירועים. בלחץ של הרגע האחרון עלולים ליפול בין הכיסאות ערכים חשובים ובהיעדרם האירוע עלול להשתבש. ניסחנו עבורכם את הליסט התמציתי לבחירה וארגון